شناسهٔ خبر: 699484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

از گران کردن بی‌ضابطه قیمت تا واردات خودروی لوکس/ تعطيلي رسمي طرح تکريم ارباب رجوع در ادارات

هشدار درباره تصميم گيري جديد دولت در مورد صندوق توسعه ملي، امکان ندارد روحانی اصلاح‌طلبان را زیر چتر خود بگیرد، افراطیون مدعی اصلاحات ترور شخصیت را از سر گرفتند ، فروش نیمی از میعانات گازی بابک زنجانی و ... از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی،‌ هشدار درباره تصميم گيري جديد دولت در مورد صندوق توسعه ملي، امکان ندارد روحانی اصلاح‌طلبان را زیر چتر خود بگیرد، افراطیون مدعی اصلاحات ترور شخصیت را از سر گرفتند ، فروش نیمی از میعانات گازی بابک زنجانی و ... از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

به گزارش بولتن نیوز،

*کیهان

افراطیون مدعی اصلاحات ترور شخصیت را از سر گرفتند

در حالی که 20 ماه تا انتخابات مجلس زمان باقی است، افراطیون مدعی اصلاحات پروژه ارعاب اصلاح‌طلبان مستقل را کلید زدند. این طیف درصددند با برچسب زدن و ترور شخصیت، اصلاح‌طلبان مستقل از افراطیون را زیر بیرق سران فتنه ببرند.

در همین زمینه محمود میرلوحی معاون  وزیر کشور در دولت اصلاحات و از اعضای حزب منحله مشارکت در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا از واژه «اصلاح‌طلبان بدلی» استفاده کرد؛ تعبیری که اولین بار در زمستان 91 و به هنگام اعلام نامزدی محمدرضا عارف- مستقل از حزب مشارکت- به عنوان برچسبی برای وادار کردن وی به انصراف مطرح شد. آن زمان افراطیون مدعی اصلاحات، عارف را اصلاح‌طلب بدلی، قلابی و تحریک شده نهادهای امنیتی خواندند.

اکنون میرلوحی بدون نام بردن از شخصی خاص می‌گوید کسانی دنبال به صحنه کشاندن اصلاح‌طلبان بدلی هستند تا آنها را صدای اصلاح‌طلبان نشان دهند و به همین دلیل خاتمی از حضور احزاب تابلودار و شناسنامه‌دار در انتخابات و فعالیت‌های سیاسی سخن می‌گوید.
وی با حمایت از شورای مشورتی خاتمی و لزوم رفتن اصلاح‌طلبان زیر این چتر گفت: شورای مشورتی هم از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و هم از دیگر جریان‌های اصلاح‌طلب و افرادی از طیف ناطق نوری و آیت‌الله هاشمی تشکیل می‌شود و در آن نگرش‌های مختلفی وجود دارد.

احمد شیرزاد از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم نیز به ایلنا گفته است: افراد و گروه‌ها در جریان اصلاحات و شورای مشورتی برای خود جای خوبی باز نکنند قطعاً در انتخابات و نهادهای تصمیم‌گیر اصلاح‌طلبان کنار خواهند رفت.

یادآور می‌شود افراطیون با وجود تحقیر محمدرضا عارف و واداشتن وی به انصراف در انتخابات ریاست جمهوری (به خاطر رأی 8 درصدی در نظرسنجی‌ها)، پس از انتخابات مدعی شدند کنار رفتن عارف، ایثار بزرگ اصلاح‌طلبان بوده و دکتر روحانی با رأی اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شده است.

امکان ندارد روحانی اصلاح‌طلبان را زیر چتر خود بگیرد

«اصلاح‌طلبان جریان جدا از جریان روحانی و اهل همه نوع تنش و درگیری هستند».

این مطلب را احمد نقیب‌زاده استاد دانشگاه تهران گفته است. وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد با بیان اینکه روحانی با خاتمی و هاشمی فرق دارد، افزود: نزدیکان آقای روحانی خیلی درگیر پیکارهای سیاسی نبوده‌اند و زمانی که آقای رفسنجانی سرکار بود از قدرت او تغذیه و خودشان را حفظ می‌کردند... من جریان روحانی یا اعتدال از اساس یک جریان جدا از اصلاح‌طلبان و بیشتر نزدیک به هاشمی می‌دانم همان‌‌طور که می‌دانیم جریان اعتدال و هاشمی در گذشته درگیری‌هایی با اصلاح‌طلبان داشتند که در واقع این اصلاح‌طلبان بودند که بی‌خردی کردند و دردوره خاتمی به تضعیف هاشمی پرداختند. همین سابقه نشان دهنده این است که اینها از قبل دو جریان جدا از هم بودند و ویژگی‌هایشان هم در همین افراط و اعتدال برجسته می‌شود و در واقع جریانی که آقای روحانی به آن تعلق دارد معتدل است و خیلی اهل درگیری نیست اما اصلاح‌طلبان اهل همه نوع تنش و درگیری سیاسی هستند.

نقیب‌زاده - که خود در دهه 70 درصدد حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی بود- در ادامه می‌گوید: به نظر من اصلاح‌طلبان نمونه جلوی چشم ما هستند که چگونه با جامعه مدنی و خواست‌هایش همسو شدند اصلاح‌طلبان در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب جزو نیروهای تندرو بودند و در اقدامات تندی دست داشتند اما بعداز مدتی به این نتیجه رسیدند که آینده در این راهی که در پیش گرفته‌اند نیست و تغییر مسیر دادند حتی یک مقدار از اینکه جامعه در گذشته نسبت به آنها بی‌اعتماد بود همین گذشته‌شان بود که امروز تا حد زیادی تطهیر شده است. این اتفاق را ناشی از هوش و ذکاوت و همچنین قدرت تجزیه و تحلیل اصلاح‌طلبان می‌دانم از نظر من آنها افرادی زرنگ و همچنین سیاست بازهای خوبی هستند.

او در همین حال گفته است: روحانی و خاتمی در نهایت هر دو متعلق به یک جریان هستند و نمی‌توان آنها را دو جریان جدا از هم دانست، مثل دو رودخانه دوقلو با هم در حرکت هستند ولی اینکه جریان روحانی بیابد و اصلاح‌طلبان را هم زیرچتر خود بگیرد یا آنها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، نه چنین چیزی امکان‌پذیر نیست زیرا ساختار در کشور ما به گونه‌ای است که گرایش‌هایی که هر یک از جریانات و جناح‌ها دارند این اجازه را نمی‌دهد به عبارت صحیح‌تر زمینه اجتماعی چنین چیزی فراهم نیست.

از گران کردن بی‌ضابطه قیمت تا واردات خودروی لوکس

با وجود تاکید دولت بر لزوم مدیریت منابع ارزی، واردات خودروهای لوکس خارجی به نسبت مدت مشابه در سال گذشته بیش از 2/5 برابر افزایش یافته است.

بنابر آمار رسمی گمرک واردات خودروهای لوکس که در گزارش گمرک «وسائل نقلیه با حجم سیلندر 1000 تا 1500 سانتی‌متر مکعب» خوانده می‌شوند در 3 ماهه اول امسال به نسبت دوره مشابه در سال 92 نزدیک به 261 درصد افزایش داشته است.

بنا به آمار گمرک، در سال 1392 بیش از صد اتومبیل از شرکت پورشه که ساخت سال‌های 2013 و 2014 هستند وارد کشور شده‌اند.
بنابر برخی گزارش‌ها طی یک سال اخیر بالغ بر 2 میلیارد دلار خودروی خارجی وارد کشور شده که به معنای خروج همین میزان ارز از کشور است. طبیعتاً با توجه به لوکس بودن اغلب خودروهای وارداتی، این موضوع تاثیری بر تعدیل قیمت خودرو در بازار داخلی نیز نداشته است.

چند هفته پیش شورای رقابت که اغلب اعضای آن دولتی هستند اقدام به گران کردن بی‌ضابطه خودروی تولید داخلی کرد که بنابر اظهارات سخنگوی دولت موجب تکدر رئيس‌جمهور شد اما وزیر صنعت مدعی شد اطلاعات غلط به رئیس‌جمهور داده شده است.

در واکنش به این موضوع، سایت عصر ایران که از دولت حمایت می‌کند، با انتقاد از عدم اشراف دولت نوشت: این برای دولت بسیار زشت است که افرادی بتوانند در موضوع مشخصی مانند خودرو، شخص اول اجرایی کشور را با اطلاعات غلط تغذیه کنند و این اطلاعات غلط هم مبنای موضع‌گیری رئیس‌جمهور باشد و نهایتاً هم به عنوان نظر رسمی دولت توسط سخنگو اعلام شود. طبیعتاً این افراد در موارد دیگر می‌توانند به رئیس جمهور اطلاعات گمراه کننده بدهند.

عصر ایران معتقد است: اگر رئیس جمهور درباره قیمت خودرو، موضع نادرستی بگیرد، حداکثر اثر آن می‌تواند چند درصد بالا یا پایین رفتن قیمت خودرو باشد ولی اگر قرار باشد براساس اطلاعات نادرست درباره مسائل مهم‌تر تصمیم گرفته شود، این منافع ملی است که می‌تواند با سخن، تصمیم یا نوک قلم رئیس دولت جابجا شود. کسانی که به رئیس‌جمهور اطلاعات غلط می‌دهند، سوهان بر دندانه‌های کلید تدبیر و امید وی می‌سایند. بنابراین از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود، ماجرای اطلاعات غلط در خصوص خودروهای ساخت داخل را به‌عنوان زنگ خطری جدی بگیرد و در ساز و کارهای اطلاعات‌گیری و سنجش صحت و سقم آن در ریاست جمهوری تجدیدنظر نماید و الا همین اطلاعات غلط می‌تواند هم برای خود او و هم برای کشور، بسیار گران تمام شود.

دوویلپن: رژیم کودک‌کش اسرائیل باید تحریم و محاکمه شود

وزیر خارجه سابق فرانسه از دولت پاریس خواست سیاست دنباله‌روی از اسرائیل را کنار بگذارد و ضمن تحریم اسرائیل، به ندای وجدان درباره کودک‌کشی در غزه پاسخ دهد.

دومینیک دوویلپن با انتشار بیانیه‌ای در روزنامه فیگارو با اعتراض به سکوت فرانسوا اولاند در قبال جنایات اسرائیل نوشت: رئيس‌جمهور فرانسه نباید تسلیم جنگ شود بلکه باید همراه با جامعه جهانی برای تحمیل کردن شرایط مطلوب، اسرائيل را تحت فشار بگذارند.

وزیر خارجه سابق فرانسه از بلند کردن صدای اعتراض علیه قتل‌عام مردم غزه دفاع می‌کند و می‌نویسد: امروزه پاسخ‌گویی به ندای وجدان، برای فرانسه یک وظیفه محسوب می‌شود.

پن می‌افزاید: زمان آن فرا رسیده است که فرانسه بن‌بستی را که سیاست‌های دنباله‌روانه به‌وجود آورده‌اند دریابد و دست از حمایت از سیاست‌های زورگویانه بردارد و دروغ‌پردازی‌ها را افشا کند.

صدای فرانسه، همان که ژنرال دوگل در فردای جنگ شش روزه بر زبان آورد، همان که ژاک‌شیراک در دومین عملیات انتفاضه اعلام کرد، اینک خاموش شده است.

دوویلپن می‌پرسد: چگونه باید درک کرد که فرانسه درست همان زمان که عامدانه کودکان را به قتل می‌رسانند، طرفین را به «خویشتن‌داری» دعوت می‌کند؟ چگونه می‌توان به سیاستی توسل جست که در آن اولین واکنش رئيس‌جمهوری فرانسه حمایت بی‌قید و شرط از امنیت اسرائیل باشد؟

وزیر خارجه سابق فرانسه در ادامه به راه‌حل «واقعی» پیشنهادی رجوع می‌دهد که از یکسو توسل به تحریم‌های جدی علیه اسرائيل برای وادار کردن این کشور به پذیرفتن مذاکرات صلح است و از طرف دیگر باید از دادگاه بین‌المللی یاری گرفت تا از ارتکاب این جنایات روزمره جلوگیری کرد.

*خراسان

 هشدار درباره تصميم گيري جديد دولت در مورد صندوق توسعه ملي

بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، در حالي که بر اساس ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه، تصميم گيري در خصوص نحوه هزينه کرد منابع موجود در صندوق توسعه ملي بر عهده ارکان اين صندوق گذاشته شده و هيئت دولت حق تصميم گيري در زمينه تخصيص اعتبار از محل اين صندوق را ندارد، اما مشاهده شده است که در مصوبه چندي پيش هيئت دولت، تصميماتي در اين خصوص اتخاذ شده است که هم غيرقانوني و هم موجب بروز نگراني از اين رويه است.

تعطيلي رسمي طرح تکريم ارباب رجوع در ادارات

بر اساس بررسي هاي يک نهاد مسئول در دولت، علي رغم مصوبات و تاکيدات متعدد دولت هاي سابق در خصوص "تکريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع" متاسفانه مصوبات و دستورالعمل هاي موجود در اين زمينه بعضا متوقف شده و يا به طور کامل اجراي آن پيگيري نشده است که براساس بررسي هاي اين نهاد مسئول اين موضوع بازتاب و بازخوردهايي در افکار عمومي و مراجعان به دستگاههاي دولتي داشته است که بايد هرچه سريعتر اصلاح شود.

*ایران

تحلیل رسانه آلمانی از سیاست ورزی روحانی

«دویچه وله» در گزارشی به تحلیل سیاست ورزی حسن روحانی پرداخت و او را تنها کسی توصیف کرد که می‌تواند همزمان با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تعامل کند. به گزارش انتخاب این رسانه آلمانی رئیس جمهوری را «یک سیاستمدار اصولگرا، مترقی، سنتی و مدرن» توصیف کرد و بزرگترین دستاورد روحانی را تغییر روند مذاکرات هسته‌ای خواند.

فروش نیمی از میعانات گازی بابک زنجانی

بیش از ۵۰ درصد محموله‌های میعانات گازی متعلق به بابک زنجانی تاکنون به فروش رفت و پول آن به خزانه واریز شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اعلام این خبر گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم بقیه این محموله را نیز به فروش برسانیم. بابک زنجانی حدود 9000 میلیارد تومان به دولت بدهکار است و اموال وی برای بازپرداخت بدهی با حکم قضایی فروخته می‌شود. قمصری افزود: حدود 6 کشتی در اختیار بابک زنجانی بوده که هر کدام به طور متوسط ظرفیت
2 میلیون بشکه نفت خام و فراورده‌های نفتی را دارا بوده‌اند.

حبس ابد دو متهم به جاسوسی برای ایران

دو شهروند جمهوری آذربایجان به اتهام «جاسوسی برای ایران» و «خیانت به دولت» به حبس ابد محکوم شدند. بر اساس ادعای رسانه‌های خارجی «حافظ ولی اف» و«آغامیر آغامیروف» متهم به همکاری با نهادهای امنیتی ایران هستند. به ادعای دادگاه جمهوری آذربایجان این دو با دستور نهادهای امنیتی ایران اقدام به عکسبرداری، فیلم‌برداری و گرد‌آوری اطلاعات از اتباع اسرائیلی مقیم باکو و محل زندگی آن‌ها می‌کردند.

اتهام به ایران درتولید ویدئوهای علیه داعش!

برخی رسانه‌های خارجی با انتشار ویدئوهای منتشر شده علیه داعش درباره نسبت تولید آن به ایران خبرسازی کرده‌اند. رادیو فرانسه و گویا نیوز مدعی شده‌اند ویدئوهایی که حاوی پیام‌های خشونت بار علیه داعش است در ایران ساخته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. برای نمونه در یکی از فیلم‌ها آمده «داعشی‌ها را می‌کشیم و از سرهایشان قلعه می‌سازیم» استدلال این رسانه‌ها صرفاً ساخت این ویدئوها به زبان فارسی است. این در حالی است که اگر هدف، تهدید داعش بود این فیلم‌ها باید به زبان عربی ساخته می‌شد و نه فارسی!

نامه زیباکلام به قالیباف

صادق زیباکلام در اعتراض به تفکیک جنسیتی در شهرداری، به محمدباقر قالیباف نامه نوشت. به گزارش ایران، این استاد دانشگاه تصمیم شهردار تهران مبنی بر جداسازی اتاق کار زنان و مردان در این نهاد را فاقد پشتوانه کارشناسی توصیف کرد. وی با ابراز تردید درباره نیت شهردار تهران، تصمیم قالیباف را در راستای اغراض سیاسی دانست. به اعتقاد زیباکلام، هدف قالیباف از این تصمیم، جلب حمایت اصولگرایان برای حمایت از وی در انتخابات‌ آتی است. این استاد دانشگاه پیش‌بینی کرد «مانور» شهردار تهران، جایگاه او نزد اصولگرایان و جامعه را تغییر نخواهد داد.

سوگ 17 هزار کودک خاورمیانه در پارک ملت

جمعی از جوانان شامگاه جمعه با حضور در پارک ملت تهران، در سوگ 17 هزار کودکی که در عراق، سوریه و فلسطین از سال 2000 میلادی تاکنون طی جنگ‌های داخلی کشته شده‌اند، شمع روشن کردند. به گزارش ایسنا، شرکت‌کنندگان در این مراسم در کنار گرامیداشت یاد 17 هزار کودک فلسطینی، سوری و عراقی، یاد کودکان افغانستان را هم که در جنگ کشته شده‌اند نیز گرامی داشتند.

*جمهوری اسلامی

* آمريكا سلاح‌هاي خود را از طريق پايگاهي در قطر به رژيم صهيونيستي مي‌رساند. يك پايگاه خبري صهيونيستي نوشت: شيخ نشين قطر، به پل ارتباطي آمريكا براي ارسال سلاح به اسرائيل تبديل شده است. براساس اين گزارش، تمام تجهيزات نظامي آمريكا در دو هفته اخير از طريق پايگاهي به نام "سيليه" در قطر كه آمريكا از آن استفاده نظامي مي‌كند به تل آويو منتقل شده است.

* با اينكه دادگاه مهدي هاشمي، فرزند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، ديروز شروع شد و امروز نيز ادامه مي‌يابد، هيچيك از افرادي كه مدت‌ها بود خواستار محاكمه وي بودند و با ادبيات مخصوص خودشان مي‌گفتند پدر وي نمي‌گذارد اين محاكمه انجام شود، اكنون در اين زمينه سكوت اختيار كرده‌اند. انتظار از اين افراد اينست كه اولاً از آنچه گفته‌اند اظهار پشيماني كنند، ثانياً اعتراف كنند كه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني،‌ كه از استوانه‌هاي نظام است، مشكلي براي محاكمه فرزند خود به وجود نياورده و ثالثاً به افكار عمومي پاسخ دهند كه چرا احمدي نژاد حاضر نشد به دادگاه برود؟ راستي از حكم معاون اول احمدي نژاد (محمدرضا رحيمي) چه خبر؟

* مفتي اعظم عربستان گفت: تظاهرات در حمايت از غزه حرام است. وي، در توجيه اين فتواي عجيب خود گفت: شركت در تظاهرات براي حمايت از غزه يك اقدام آشوبگرانه است و سودي براي مسلمانان ندارد. هفته گذشته يكي از شيوخ سلفي مصر نيز هرگونه حمايت از مردم غزه در برابر حملات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي را حرام اعلام كرده بود!

*قدس

شهادت‌سرمربی‌تیم‌فوتبال‌فلسطین

جهان: «عاهد زقوت» سرمربی تیم فوتبال نوجوانان فلسطین هدف جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت و به جمع شهیدان غزه پیوست.

روشن کردن شمع برای کودکان

ایسنا: جمعی از جوانان جمعه شب با حضور در پارک ملت تهران، در سوگ 17 هزار کودکی که در عراق، سوریه و فلسطین از سال 2000 میلادی تاکنون در طی جنگ‌ها در داخل این کشورها کشته شده‌اند، شمع روشن کردند.

معرفی نامزد نخست وزیری عراق

مهر: توفیق الکعبی یک نماینده عراقی جریان اصلاح ملی به رهبری ابراهیم الجعفری دیروز اعلام کرد که نامزد نخست وزیری این کشور در 2 روز آتی و پیش از برگزاری جلسه پارلمان توسط ائتلاف اتحاد ملی معرفی خواهد شد.

جنگ با میمون‌ها در اطراف پارلمان هند

مشرق: هند 50 مرد را استخدام کرده تا مثل میمون‌ها لباس بپوشند و میمون‌های واقعی را از اطراف ساختمان پارلمان و دیگر ساختمان‌های دولتی در پایتخت دهلی فراری دهند.

یک چهارم ساکنان نوارغزه آواره شده اند

مهر: دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد که یک چهارم ساکنان نوارغزه در حال حاضر به دلیل جنگ آواره شده اند.

بی محلی مرکل به پوتین

ایسنا: صدراعظم آلمان از 20 ژوئیه تاکنون یعنی سه روز پس از آنکه هواپیمای مسافربری مالزیایی در شرق اوکراین سقوط کرد، با رئیس‌جمهور روسیه گفت وگو نکرده است. با این حال، پوتین تاکنون تماسی با مرکل نداشته است.

یخچال‌بستنی‌فروشی، ‌سردخانه‌کودکان‌غزه

تسنیم: بر اثر شدت جنایتهای رژیم صهیونیستی و تعداد بسیار زیاد شهدا، سردخانه‌‌های بیمارستانهای نوارغزه دیگر گنجایشی برای پذیرش تعداد بیشتری از شهدا ندارد و مردم به سردخانه‌های مواد غذایی و یخچالهای بستنی فروشی‌ها روی آورده‌اند.

واکنش یک شرکت هواپیمایی استرالیایی

ایسنا: به دنبال هشدار سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، یک شرکت هواپیمایی در استرالیا مسیر عبوری پروازهای خود از عراق به ایران را تغییر داد.

نماد تمساح وارد لیگ برتر می شود!

ایرنا: آی اسپورت نوشت که باشگاه ذوب آهن قرار است نماد عجیب تمساح را به عنوان نماد رسمی خود معرفی کند.

رونالدو، تندرست ترین مرد دنیا

آفتاب: مجله سلامت مردان، کریستیانو رونالدو را به عنوان تندرست ترین مرد زنده حال حاضر دنیا معرفی کرد.

درگیری سنگین کردها و داعش در موصل

خبرآنلاین: منابعی در کردستان عراق اعلام کردند که نظامیان این اقلیم در نبردهای شدید خود با نیروهای داعش و هنگام دفع حمله آنها به یک تأسیسات نفتی و یک سد در نزدیکی شهر موصل، 14 تن از اعضای خود را از دست دادند.

سفر 65 اسب با پرواز «فرست کلاس» به تهران!

تابناک: در تعطیلات عید سعید فطر که فرودگاه های کشورمان با اوج فعالیت خود مواجه بودند، یک فروند بوئینگ 777 کارگو متعلق به شرکت مشهور هواپیمایی لوفت هانزا با محموله ای ویژه در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به زمین نشست. در این پرواز، 65 اسب اصیل و گران قیمت به ایران آورده شد. براساس گفته رسانه ها، هواپیمای کارگو به کار رفته در این پرواز از بهترین و ایمن ترین هواپیماهای موجود در جهان است و گویی این حیوانات مسیر 7 ساعته را در یک پرواز «فرست کلاس» سپری کرده اند.

حرف مفت مفتی عربستان

تسنیم: مفتی عربستان و رئیس هیأت علمای این کشور در تازه ترین اظهارات خود راهپیمایی‌های اعلام همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه را اقدامات آشوب گرانه و بی منفعت دانسته است.

پیامی که سردار سلیمانی برای اسد برد

پارسینه: مشاور بین الملل رئیس مجلس در گفت و گویی به بیان ناگفته های بحران سوریه پرداخت.
حسین شیخ الاسلام گفت: آقای قاسم سلیمانی برای اسد در همان ابتدای درگیری‌ها پیام بردند که کشتار نباید صورت بگیرد و اصلاحات باید صورت بپذیرد. موضع علنی ما گفت‌وگوی سوری ـ سوری بدون دخالت خارجی بود. اسد پذیرفت. اجازه بدهید راستش را بگویم! پذیرفت اما به واقع مکانیزم اجرای آن را نداشت. اسد اصلاً پلیس نداشت. هر چه بود ارتش بود...

بیل کلینتون: می‌توانستم بن لادن را بکشم

ایسنا: در تازه‌ترین نوار صوتی افشا شده از بیل کلینتون، وی ساعاتی پیش از حملات 11 سپتامبر 2001 در سخنانی در استرالیا از شانس از دست رفته‌اش برای کشتن اسامه بن لادن،‌ رهبر سابق القاعده سخن گفته است.

درخواست ربیعی از وزیر کشور

مهر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال نامه‌ای به رحمانی فضلی وزیر کشور در خواست صدور مجوز برای تجمع تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران را مطرح کرد.

نظر شما