شناسهٔ خبر: 6992374 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر بهداشت: 850 هزار نفر از اتباع مجاز افغان بیمه می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود 850 هزار نفر از اتباع مجاز افغان در کشورمان، گفت: این اتباع توسط بیمه سلامت ایرانیان بیمه درمانی می شوند.

صاحب‌خبر -

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود 850 هزار نفر از اتباع مجاز افغان در کشورمان، گفت: این اتباع توسط بیمه سلامت ایرانیان بیمه درمانی می شوند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن قاضی زاده هاشمی در جلسه هماهنگی برای اجرای طرح بیمه درمان مهاجرین افغانی در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به کار کارشناسی انجام شده میان وزارت کشور، وزارت تعاون و وزارت بهداشت تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد.

وی افزود: تا امروز تمامی هزینه‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان، پیشگیری از بیماری های واگیردار، واکسیناسیون و خدمات کودک و مادر ارائه شده بدون هزینه بوده و یا به عبارتی ناقص بوده اما بر اساس تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد امیدواریم شاهد این باشیم که خدمات درمانی ارتقاء پیدا کند و وزارت بهداشت نیز از زیر بار سنگین این امر تا اندازه‌ای نجات پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 850 هزار نفر تبعه قانونی کشور افغانستان در ایران، گفت: از این تعداد گروهی قشر آسیب پذیر هستند که طی سال‌های گذشته 220 هزار نفر از آنها تسهیلات ویژه دریافت می کردند که این رقم به 300 هزار نفر افزایش پیدا کرده است تا خدمات با هزینه کمتر به آنها ارائه شود اما مابقی آنها که 550 هزار نفر هستند باید خودشان هزینه ها را پرداخت کنند.

هاشمی تاکید کرد: 850 هزار نفر تبعه قانونی کشور افغانستان در ایران زندگی و کار می کنند که توسط بیمه سلامت ایرانیان بیمه خواهند شد.

وی ادامه داد: 300 هزار نفر از مجموع اتباع قانونی کشور افغانستان فرانشیز ناچیزی برای بیمه درمانی پرداخت می کنند که هموطنان کشورمان 4.5 درصد حق بیمه پرداخت می کنند و برای افغانه 12 تا 15 درصد حق بیمه باید بپردازند. بقیه اتباع کشور افغانستان که جزو گروه آسیب پذیر نیستند نیز باید حداقل 50 درصد هزینه ها را خودشان بپردازند و 50 درصد را نیز دولت جمهوری اسلامی ایران پرداخت می کند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که کمیساریای عالی پناهندگان نیز رقم واقعی تسهیلات برای افغانه را در اختیار وزارت کشور قرار دهد.

هاشمی تاکید کرد: آنچه که امروز در این جلسه برای بیمه درمان اتباع کشور افغانستان در نظر گرفته شده است تنها برای بستری شدن آنها در بیمارستان های دولتی است و خدمات سرپایی را شامل نمی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما