شناسهٔ خبر: 6968245 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

گزينه نهايي سرمربيگري تيم ملي واترپلوي ايران به تهران مي‌آيد

گزينه نهايي سرمربيگري تيم ملي واترپلوي ايران دوشنبه هفته آينده به تهران سفر مي‌کند.

صاحب‌خبر -

"آلکساندر چيريچ" سرمربي جديد و صربستاني تيم ملي واترپلوي بزرگسال ايران دوشنبه 26 مرداد سال جاري به تهران سفر مي‌کند. گزينه هدايت تيم ملي واترپلوي ايران پيش از اين در کادر فني تيم‌هاي ملي صربستان به عنوان مربي حضور داشت. او در حاشيه مسابقات توسعه جهاني در خرداد سال جاري به تهران سفر کرد و از نزديک بازي‌هاي ملي پوشان ايران را ديد. او همچنين چند فيلم از منتخب بازي‌هاي ليگ برتر واترپلوي سال 1393 را تماشا کرده و پس از بازديد از امکانات ورزشي ايران و ارزيابي پتانسيل واترپلوي ايران برنامه هايش را به فدراسيون شناي ايران ارائه داد.

کميته فني واترپلوي فدراسيون ايران نيز با بررسي همه نامزدهاي سرمربيگري تيم ملي در نهايت با سپردن هدايت تيم ملي بزرگسال به چيريچ موافقت کردند.

حالا قرار است تا اين مربي صربستاني براي در دست گرفتن هدايت تيم ملي واترپلوي ايران روز دوشنبه 26 مرداد به تهران سفر کند.

الکساندر چيريچ يکي از بازيکنان مطرح در تاريخ واترپلوي صربستان و جهان بوده که پيش از اين به عنوان مربي در کادر فني تيم‌هاي ملي صربستان نيز ايفاي نقش مي‌کرد.

به گزارش ايسنا، سيروس طاهريان، سرمربي سابق و مدير فعلي تيم‌هاي ملي واترپلو درباره انتخاب سرمربي جديد تيم ملي بزرگسال گفت: با توجه به صحبتي که از قبل شده بود، کميته فني به اين نتيجه رسيد که بايد هدايت تيم ملي بزرگسال را به يک سرمربي خوب خارجي بدهيم. حتي قبل از مسابقات فيناترافي هم اين بحث مطرح بود اما به دليل اين که فرصت زيادي نداشتيم، براي مدت کوتاهي هدايت تيم ملي را پذيرفتم و همان جا هم اعلام کردم براي طولاني مدت نمي‌توانم به عنوان سرمربي تيم ملي کار کنم. به هر حال تصميم کلي اين بود که براي درازمدت از وجود يک سرمربي خوب خارجي استفاده شود.

وي افزود: دنبال شخصي بوديم که در واترپلوي جهان صاحب نام و با علم روز هم آشنا باشد. بررسي‌هاي زيادي به عمل آمد و گزينه‌هاي مختلف را ارزيابي کرديم. روي چيريچ نظر مثبتي وجود داشت. به همين دليل حتي از او براي حضور در مسابقات فيناترافي هم دعوت کرديم تا از نزديک شرايط ايران و تيم ملي و بازيکنان را ارزيابي کند. او نيز بررسي هايش را انجام و نظراتش را ارائه داد.

مدير تيم‌هاي ملي واترپلوي ايران تاکيد کرد: از قبل اعلام کرده بودم که سرمربي جديد تيم ملي بايد برنامه بلندمدتي داشته باشد و بتوانيم اهداف درازمدت واترپلو را تا بازي‌هاي آسيايي 2018 تبيين کنيم. با توجه به اين موضوع نظر اعضاي کميته فني اين بود که چيريچ براي مدتي به ايران بيايد و کار بازيکنان ايران را زير نظر بگيرد. در صورت تائيد اعضاي کميته فني فدراسيون طي يک برنامه بلندمدت با او همکاري داشته باشيم.

وي در پايان گفت: اکنون کادر فني تيم‌هاي زير 17 سال و زير 20 سال هم مشخص شده است. حميد شب‌انگيز و دانيال خاکبان تيم زير 17 سال ايران را براي قهرماني آسيا تمرين مي‌دهند. تيم جوانان زير 20 سال ايران هم زير نظر وحيد رضايي و علي اکبر شيرجيان براي مسابقات جهاني آماده مي‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما