شناسهٔ خبر: 68443431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماندگاری هوای گرم و شرجی در مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به پایداری‌های جوی، پیش‌بینی کرد که هوای گرم و شرجی تا یک هفته آینده در مازندران تداوم داشته باشد و شهروندان روزهای گرم و آفتابی را در آخرین ماه تابستان تجربه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، از امروز تا پایان هفته شرایط جوی مازندران در بیشتر ایام نیمه ابری گاهی ابری و با تداوم هوای گرم و شرجی همراه خواهد بود و در طی امروز شنبه در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات رشد ابر و در برخی مناطق شرقی احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که از روز یکشنبه تا آخرین روز هفته جاری جمعه نیز آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات نیمه غربی اسان نیز با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه باشد.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که دریای خزر امروز با موج کوتاه همراه بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

هواشناسی دریایی مازندران اعلام بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز شنبه با موج کوتاه همراه است.

ماندگاری هوای گرم و شرجی در مازندران

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا هشت متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۸ متر برآورد می‌شود و بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که کجور با ثبت دمای ۳۶.۲ و کلاردشت با ۳۰.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش نشان می دهد.

نظر شما