شناسهٔ خبر: 68441412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مسجد قاجاری محمدیه جهرم ثبت ملی شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: جهرم- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت : مسجد محمدیه جهرم یکی از آثار دوره قاجار است که هم اکنون با شماره ۳۴۱۶۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه در حال حاضر در استان فارس بیش از ۸۰ مسجد تاریخی در فهرست ملی به ثبت رسیده‌اند افزود: قدمت این بناهای مذهبی در استان فارس به دوره‌های مختلف اسلامی و حدود هزار و ۲۰۰ سال قبل تا دوره پهلوی اول بر می‌گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به ثبت ملی مسجد محمدیه در شهرستان جهرم گفت: قدمت این بنای مذهبی مربوط به دوره قاجار است و بنا همچنان کاربری خود را حفظ کرده است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه این بنا دارای سه ورودی و به صورت سه طرف ساخت می‌باشد افزود: مسجد محمدیه دارای کتیبه آجری است که در ضلع جنوبی قرار گرفته که در این قسمت از مسجد شبستان و طاق‌های ساده دیده می‌شود که بخش اصلی مسجد نیز است.

او ادامه داد: در حال حاضر همه بخش‌های این بنای ملی در وضعیت ایستا و پایدار قرار دارند.

گفتنی است بنا در حیاط یک حوض و چهار باغچه در طرفین آن قرار دارد ساختمان این مسجد شامل شبستان‌های ساده با طاق و قوس و فاقد تزئینات و کاشی کاری است و نمای کلی بنا از جنس سیمان سفید است.

برچسب‌ها:

نظر شما