شناسهٔ خبر: 6822800 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از خودروهای مدارس با امکانات ویژه

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این خودروها به سامانه اعلام حضور و خروج دانش آموز با ثبت اثر انگشت ، ضبط کامل صدا و تصویر داخل خودرو با دوربین های مداربستهو سیستم کنترل ماهواره ای و کنترل هوشمند تردد خودرو مجهز هستند که همه این عملیات به صورت همزمان به اطلاع اولیاء دانش آموزان می رسد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: با استفاده از سیستم های هوشمند چند دقیقه مانده به رسیدن سرویس مدرسه ، اولیاء دانش آموز مطلع می شوند و علاوه بر این با استفاده از این روش ضریب اطمینان و ایمنی در ارائه سرویس های عمومی مدارس تا میزان زیادی افزایش می یابد.

طبیبی افزود: هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های خصوصی برای ورود به نوین سازی خودروهای تولیدی و نیز آموزش و پرورش برای اخذ سفارش تولید انبوه این گونه سرویس مدارس هستیم.

وی گفت: بر اساس میزان تقاضا ، آماده ارائه اینگونه خدمات هستیم و امسال در یک منطقه آموزش و پرورش تهران و شهرهای زنجان، اراک و شهرکرد از این سرویس ها  استفاده خواهد شد.

در حاشیه این مراسم مدیرعامل شرکت ایران اتومبیل نیز با اعلام آمادگی شرکت های مطرح خودروساز داخلی برای تعبیه این سیستم نوین در سرویس های مدارس گفت: مهمترین نقش استفاده از این خدمات ارتباطی پیشرفته، آسودگی خیال اولیاء دانش آموزان و همچنین تشخیص دقیق علل حوادث اتفاقی است.

مسعود طهرانچی همچنین از تولید بیش از هزار خودروی ون با تسهیلات ویژه برای جایگزینی خودروهای فرسوده فعلی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و افزود: در آینده نزدیک شاهد استقبال قابل توجه اولیاء و مسئولین آموزش و پرورش برای استفاده از خودروهای سرویس عمومی مدارس با امکانات پیشرفته ارتباطی خواهیم بود.

 



نظر شما