شناسهٔ خبر: 6821291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنا گزارش می‌دهد:

رژیم سعودی برای جلوگیری از سقوط «نجران» دست و پا می‌زند/ اعزام مزدوران خارجی به جنوب عربستان

ابنا

رژیم سعودی با اعزام مزدوران خارجی به استان نجران سعی می‌کند مانع سقوط این استان به دست یمنی‌ها شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رژیم سعودی که از چند ماه قبل خطر سقوط دو شهر مهم جنوبی "نجران" و "جیزان" را احساس کرده بود، اکنون با فرار مرزبانان و عدم تونایی نیروهای نظامی در جنگاوری مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نگرانی آنان  دوچندان شده است.

این نگرانی‌ها از طریق شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به رژیم سعودی ــ صهیونیستی که در مسیر احقاق اهداف منطقه‌ای آنان فعالیت می‌کند نیز کاملاً مشهود بوده و این شبکه لیبرال در هفته‌های گذشته با انتشار گزارشی مبنی بر فرار سربازان سعودی از شهرهای مرزی، این عمل را خیانتی به رژیم سعودی دانست.

خبرنگار شبکه تلویزیونی «العالم» لحظاتی پیش به نقل از یک منبع نظامی یمنی گزارش داد: رژیم سعودی با عزام مزدوران خارجی به استان نجران سعی می کند مانع سقوط این استان به دست یمنی ها شود.

وی در ادامه این گزارش افزود: اضطراب و ناراحتی میان نظامیان سعودی در نجران به بحرانی تبدیل شده است که عربستان از گسترش این وضعیت به مناطق دیگر ترس و نگرانی دارد.

گفتنی است که استان نجران با جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر در جنوب شبه جزیره عربستان در مرز با یمن واقع است.

این استان که ۸۱ سال قبل از توابع یمن بود در سال ۱۹۳۴، حکومت وقت یمن طی معاهده ای با ملک عبدالعزیز ــ بنیان گزار رژیم آل سعود ــ از یمن جدا شد و به استان های تحت سلطه آل سعود اضافه شد.

شهرهای عسیر و جیزان نیز سال ها بعد از پس از اختلافات طولای میان دو کشور رسما به شهرهای عربستان ملحق شدند.

نجران با داشتن صنعت کشاورزی و یک فرودگاه از شهرهای مهم بازرگانی به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که رژیم سعودی با ائتلاف عربی ۹ کشور به جز عمان به همراهی آمریکا در هفته اول فروردین تجاوزگری های خود را علیه یمن شروع کردند تا بتوانند با سرکوب انقلاب مردم یمن، عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را بار دیگر بر منصب قدرت بنشانند.

......................
پایان پیام/ ۲۷۳

نظر شما