شناسهٔ خبر: 6814769 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتخاب رشته بیش از 566 هزار داوطلب در کنکور

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس آمار اولیه تعداد 566 هزار و 125 داوطلب آزمون سراسری سال 1394 انتخاب رشته کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از ایرنا ؛حسین توکلی در این باره گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده مهلت انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل های تحصیلی در فرم انتخاب رشته اینترنتی آزمون سراسری امسال، ساعت 24 روز گذشته 12 مردادماه پایان پذیرفت.
وی با اشاره به انتخاب رشته 566 هزار و 125 داوطلب گفت: بدیهی است این آمار اولیه بوده و آمار نهایی و قطعی انتخاب رشته کنندگان متعاقبا اعلام خواهد شد.
توکلی در ادامه با اشاره به مهم ترین تغییرات آزمون سراسری امسال گفت: امسال به دفترچه راهنما تغییر شکلی داده شد و همچنین رشته ها بر اساس نوع دانشگاه تجمیع شدند؛ این در حالی است که در گذشته این رشته ها بر اساس نوع رشته تجمیع می شدند.
مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: تغییر دیگر در زمینه قانون ایثارگران است به نحوی که میزان ظرفیت رشته های خاص از 20 به 25 درصد افزایش یافته و حد نصاب نمره رشته های پزشکی از 80 به 70 درصد کاهش یافته است.
توکلی خاطرنشان کرد: سومین تغییر در بحث انتخاب رشته نیز، تغییر در سیستم بومی گزینی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بود.
وی یادآور شد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی 30 درصد رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بر حسب نیاز به استان ها اختصاص یافته است.
۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر در کنکور 94 ثبت نام کردند که همه آنان مجاز به انتخاب رشته شدند. براساس آمار سازمان سنجش 566 هزار و 125 داوطلب آزمون سراسری سال 1394 انتخاب رشته کردند.

انتهای پیام/

نظر شما