شناسهٔ خبر: 6811895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

العربیه تصاویر شکنجه پسر قذافی را منتشر کرد

بین الملل > آفریقا - الساعدی قذافی فرزند معمر قذافی رهبر پیشین لیبی روز 27 مارس 2014 در مصاحبه ای تلویزیونی از لیبی ها عذرخواهی و بر حسن رفتار با او در داخل زندان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
لطفا منتظر بمانید...
flv

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری العربیه، این سخنان پس از 20 روز از حضور الساعدی در زندان های لیبی ایراد شد. او را کشور نیجر به لیبی تسلیم کرده بود.

اما در مقابل پس از حدود یک سال از عذرخواهی تلویزیونی الساعدی القذافی، تصاویر جدیدی منتشر شد که نشان می دهد او در زندان شکنجه شده بود. بنابراین حضور تلویزیونی او با آن لباس آبی رنگ، چیزی جز نمایشی از پیش نوشته شده نبود.

این تصاویر نشان می دهد که الساعدی قذافی برای اعتراف کردن به آن چه زندانبانش می خواهد، در زندان الهضبه، شکنجه شده بود. علی زیدان نخست وزیر لیبی از این شکنجه ها سخن گفته بود اما پس از آن سخنان خود را در این باره پس گرفته بود.

بعدها این تکذیب علی زیدان به خاطر بیم از اقدام های شبه نظامیان گروه تندروی فجر لیبی تفسیر شد به ویژه این که خالد الشریف از رهبران این گروه، ریاست زندان الهضبه را بر عهده داشت. الشریف سابقه ای بلندبالا در عضویت گروه های اسلامگرای تندرو در لیبی دارد.

ویدیوی منتشر شده نشان می دهد که این تصاویر از راه هک کردن کامپیوتری حاوی چندین فایل محرمانه به دست آمده است اما تا کنون به انتشار صحنه های شکنجه الساعدی قذافی اکتفا شده است.

دادستانی کل لیبی در بیانیه ای که دوشنبه منتشر کرد تاکید کرد که درباره هویت زندان بان هایی که در فیلم شکنجنه الساعدی قذافی دیده می شوند، تحقیق می کند.

52310

برچسب‌ها:

نظر شما