شناسهٔ خبر: 67841212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل زندان های استان:

بهره مندی ۲۱۵۲ زندانی کهگیلویه و بویراحمد از ارفاقات حقوقی

مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۱۵۲ زندانی با همکاری مراجع قضایی از ارفاقات حقوقی بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

«منصور بیژنی» در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری و در راستای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان با همکاری و تعامل مراجع قضایی استان علاوه بر اعطاء مرخصی به زندانیان واجدالشرایط ۲۰۵ زندانی با آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو، اعسار و مرخصی پایان حبس از زندان های استان آزاد شدند.

وی افزود: تراکم جمعیت کیفری در زندان‌ها علاوه بر اختلال در طبقه بندی و تفکیک زندانیان باعث تبدیل اماکن آموزشی به خوابگاه و محل اسکان می‌شود، بنابراین تلاش مقامات محترم قضایی و همکاران ما در شورای های طبقه بندی و کمیته های صلح و سازش به حداقل رساندن زندانیان و اعطاء ارفاقات حقوقی به زندانیان واجدالشرایط است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با دلسوزی و تعامل خوب و مطلوب مراجع قضایی جمعیت زندانیان با اعطاء تأسیسات حقوقی کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: هزینه‌های زیادی صرف نگهداری و سایر نیازمندی‌های زندانیان خواهد شد که در این شرایط اقتصادی ارافاقات حقوقی به زندانیان واجدا شرایط و آنانکه مخل امنیت عمومی نمی شوند، اعطاء می گردد.

بیژنی تاکید کرد: در شرایط فعلی و کمبود اعتبارات زندان‌ها، این آزادی‌های قبل از موعد با لحاظ شرایط و تأیید شورای طبقه بندی می‌تواند تا حدودی در کاهش هزینه‌ها کمک‌های مطلوبی باشد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: با این کار فضا برای انجام کارهای اصلاحی و تربیتی برای دیگر زندانیان فراهم خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما