شناسهٔ خبر: 6772332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل دفتر توسعه خوشه طیور خراسان جنوبی تاکید کرد

لزوم ایجاد برندهای بخش طیور خراسان جنوبی برای تبلیغات در بازار افغانستان

مدیرعامل دفتر توسعه خوشه طیور خراسان جنوبی با بیان اینکه برندهایی برای تبلیغات در بازار افغانستان در بخش طیور باید ایجاد شود، گفت: این امر کمک می‌کند تا این محصولات با یک نام و برند مشخص تجارت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند تورج برادران‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست همکاری‌های اقتصادی مسئولان دولتی خراسان جنوبی با فعالان اقتصادی ولایت پکتیای افغانستان، اظهار داشت: در چند سال اخیر رشد صنعتی کشور بسیار سریع شده و در همین راستا تنوع محصولات نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به تولید 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تصریح کرد: سهم خراسان جنوبی تولید 70 هزار تن گوشت مرغ بوده است.

مدیرعامل دفتر توسعه خوشه طیور خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده محصول بخش طیور مورد نیاز کشور افغانستان از طریق آمریکا صورت می‌گیرد، افزود: قرابت‌های فرهنگی، زبانی و مالی کشور ایران و افغانستان در این مورد مغفول مانده است.

برادران‌نژاد با بیان اینکه آنچه که بیش‌از هر چیز برای صادرات محصولات بخش طیور اهمیت دارد کیفیت است، یادآور شد: امنیت غذایی ضامن سلامت مردم و نسل آینده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با ارتقای کیفی محصولات باید تجدید نظر انجام شود و قابلیت خراسان جنوبی امکان این امر را به راحتی فراهم کرده است.

مدیرعامل دفتر توسعه خوشه طیور خراسان جنوبی با بیان اینکه برندهایی برای تبلیغات در بازار افغانستان در بخش طیور باید ایجاد شود، اضافه کرد: این امر کمک می‌کند تا با یک نام و برند مشخص این محصولات تجارت شود.

برادران‌نژاد با اشاره به اینکه در بخش طیور در دو زمینه توان همکاری با کشور افغانستان وجود دارد، یادآور شد: صدور خدمات فنی مهندسی و محصولات بخش طیور از خراسان جنوبی به افغانستان از جمله این زمینه‌ها است.

وی با بیان اینکه انتظار تسهیل شرایط حضور هیئت‌های تجاری در افغانستان را داریم، اضافه کرد: یک پروژه مطالعاتی نسبت به بازار افغانستان آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل دفتر توسعه خوشه طیور خراسان جنوبی به برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: همچنین وجود فروشگاه عرضه مستقیم نیز به حذف واسطه‌ها کمک می‌کند.

برادران‌نژاد اضافه کرد: خواستار برگزاری نشست‎های تخصصی برای مذاکره با تجار افغانستان هستیم تا خدماتی باکیفیت را برای بازار رو به رشد افغانستان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه هدف ما صادرات محصولات باکیفیت است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دفتر توسعه خوشه طیور توسعه صادرات به نفع مرغداران استان است.

انتهای پیام/69027/ن30/ض1002

نظر شما