شناسهٔ خبر: 67304339 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

اداره مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی و ایرانی برگزار کرد؛

برگزاری وبینار روش مطالعه و آمادگی برای امتحانات ویژه همتایاران سلامت روان کل کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا یاسوج؛ وبینار روش مطالعه و آمادگی امتحانات ویژه همتایاران سلامت روان کل کشور در تاریخ سه شنبه ۲۹ خرداد برگزار گردید.

دکتر الهام رحیمی رئیس اداره مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی و ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اعلام این خبر افزود: این کارگاه با تدریس آقای دکتر "کامبیز کریم زاده" دانشیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ویژۀ همتایاران سلامت روان دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار گردید.

آقای دکتر "کریم زاده" در با اشاره به اینکه تغییر محیط آموزشی دانش آموزان از مدرسه به دانشگاه و همچنین ماهیت دروس جدیدی که با آن روبرو می‌شوند می‌تواند برای گروهی از دانشجویان نگران کننده باشدگفت: در موارد متعدد و در ایام امتحانات، این نگرانی‌ها گاه به صورت بحران جلوه‌گر شده و می‌تواند علاوه بر به جا گذاشتن تأثیرات روانی بر افراد، موجبات افت تحصیلی دانشجویان را نیز فراهم سازد.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه هایی با هدف آموزش روش‌های مطالعه و برنامه‌ریزی برای امتحان می‌تواند کمک شایانی به حل این مشکل نمایدافزود: گام اول برای مطالعه صحیح دروس امتحانی برنامه ریزی هدفمند است که براساس آن تعیین کنیم در مدت زمانی که تا شروع امتحانات باقی است چه درسی را می خواهیم بیشترمطالعه کنیم و یا باید بیشتر روی آن تمرکز کنیم.

در این وبینار به مباحثی مانند مروری بر انگیزۀ تحصیلیِ شناختِ حافظه و عملکرد آن، فراموشیِ روش‌های مطالعه (پس ختام، فیمن) توصیه‌هایی برای بهبود حافظه و یادگیری، اضطراب امتحان و کنترل آن، اصول مرور و تکرار در مطالعه، روش برنامه‌ریزی برای امتحان و مدیریت آزمون(تستی، تشریحی) پرداخته شد.

برگزاری وبینار روش مطالعه و آمادگی برای امتحانات ویژه همتایاران سلامت روان کل کشور

برگزاری وبینار روش مطالعه و آمادگی برای امتحانات ویژه همتایاران سلامت روان کل کشور

نظر شما