شناسهٔ خبر: 6716580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با تسنیم:

دوره آمادگی نوآموزان مناطق ۲زبانه استان البرز برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری دوره آمادگی نوآموزان مناطق ۲زبانه این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جعفر مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: دوره یک ماهه آمادگی نوآموزان مناطق دوزبانه و همچنین نوآموزان پایه اول ابتدایی که دوره یک ساله پیش دبستانی را نگذرانده‌اند، در سطح مدارس استان آغاز شده است.

معاون آموزش و پرورش البرز افزود: ایجاد فرصت عادلانه آموزشی برای کودکان مناطق دوزبانه و دارای گویش‌های غیرفارسی زبان به ویژه در مناطق روستایی، عشایری و کمتر توسعه یافته، آماده‌سازی کودکان بازمانده از آموزش دوره پیش دبستانی قبل از ورود به پایه اول دبستان، تعمیم دوره پیش دبستانی با توجه به تاثیرات عمیق در زندگی آتی کودکان در راستای توسعه پایداری کشور و کاهش افت تحصیلی آشکار و پنهان  از اهداف این دوره  آمادگی است.

وی افزود: براین اساس دستورالعمل برگزاری کلاس‌های آمادگی ویژه‌ نوآموزان مناطق دوزبانه شهری و روستایی در بخشنامه‌ای به منظور تمهید مقدمات لازم جهت تشکیل کلاس‌های دو زبانه به مناطق تابعه استان ارسال شد که در این  بخشنامه توجه به نکاتی همچون، رعایت دقیق مفاد دستورالعمل، ارسال آمار نوآموزان تحت پوشش و تعداد کلاس‌ها، ثبت مشخصات کامل و آمار نوآموزان در سیستم، برگزاری کلاس‌ها، عدم استفاده از نیروی آزاد و اولویت در به کارگیری آموزگاران دوره دیده و با تجربه‌ پایه اول، توجیه معلمان مجری، ثبت نام نوآموزانی که درسال تحصیلی جاری موفق به حضور در دوره پیش دبستانی یک ساله نشده و برای اولین بار در سال تحصیلی آینده در پایه اول دبستان ثبت‌نام خواهند شد مورد توجه قرار گرفت.

مقیمی گفت: محتوای دوره مذکور بر اساس محتوای آموزشی دوره‌ پیش دبستانی استان در طول سال تحصیلی بوده که دارای مجوز از دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی نیز است.

وی افزود: این دوره از اوایل مردادماه آغاز شده و تا اوایل شهریورماه ادامه دارد و حدود 3800 نوآموز در قالب 180 کلاس درس تحت پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ آ

نظر شما