شناسهٔ خبر: 6715832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر مطرح کرد

افتتاح 150 هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت

قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر گفت: استان‌ها تاکنون آمادگی خود را برای افتتاح 90 هزار واحد اعلام کرده‌‌اند که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا هفته دولت به 150 هزار واحد برای افتتاح برسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد اصغری‌مهرآبادی ظهر امروز پس از بازدید از پروژه‌های مسکن مهر استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مطلوب مسکن مهر استان همدان، اظهار کرد: این پروژه‌ها در استان همدان با پیشرفت فیزیکی خوب و میانگین بالای 91 درصد وضعیت مطلوبی دارد و در میانگین کشوری نیز بالاست.

وی با بیان اینکه 10 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری در استان همدان افتتاح می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده از 14 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده استان 10 هزار واحد امسال افتتاح شود.

قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر افزود: پنج هزار و 500 از واحد‌ها  در هفته دولت و واحد‌های باقیمانده تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی به پایان کل پروژه‌های استان تا پایان شهریور ماه سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: 4 هزار واحد باقیمانده استان همدان نیز تا شهریورماه سال 95 تکمیل و افتتاح می‌شود.

اصغری‌مهرآبادی اتمام پروژه‌های مسکن مهر را در کشور پایان سال 95 دانست و تصریح کرد: از 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور یک میلیون و 800 هزار واحد اتمام و به بهره‌برداری رسید.

 وی با اشاره به افتتاح یک میلیون و 440 هزار واحد مسکن مهر تاکنون ابراز داشت: استان‌ها تاکنون آمادگی خود را برای افتتاح 90 هزار واحد اعلام کرده‌ که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا هفته دولت به 150 هزار واحد برای افتتاح برسد.

قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های مختلف و با پیگیری‌های نمایندگان استان‌ها و همکاری استانداران وعده‌های دولت را در خصوص تکمیل و واگذاری واحد‌های مسکن مهر عملی کنیم.

وی با بیان اینکه در ساخت مساجد و مدارس پروژه‌ها از منابع داخلی و فروش اراضی دولتی تأمین اعتبار می‌کنیم، گفت: ساخت407 باب مسجد در این پروژه‌ها آغاز شد که 260 باب از این مساجد به اتمام رسیده است.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: ساخت بالغ بر 400 مدرسه نیز در این پروژه‌ها آغاز شد که تاکنون ساخت حدود 190 مدرسه  پایان یافته و تلاش داریم ساخت مابقی مدارس و مساجد نیز همزمان با اتمام ساخت پروژه‌ها پایان یابد.

وی با اشاره به  ساخت کلانتری در پروژه‌های مسکن هر در سراسر کشور، بیان داشت: ساخت 50 واحد کلانتری نیز در دستور کار قرار دارد و ساخت 18 واحد تا کنون به اتمام رسیده است.

قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر تصریح کرد: میزان نیاز واقعی 4 هزار و 80 میلیارد تومان است که به معاون اول رئیس جمهور اعلام کردیم تا دولت کمک‌هایی در این بخش اختصاص دهد و برای مابقی مدارس نیز دولت یک سوم هزینه ها را تقبل می‌کند.

وی در خصوص مصوبه شورای پول و اعتبار بیان داشت: بر اساس این مصوبه سقف پرداخت تسهیلات از 25 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان افزایش یافت و از طریق بانک مسکن به استان ها ابلاغ شد.

اصغری‌مهرآبادی خاطر‌نشان کرد: تاکنون 270 هزار واحد با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان‌ها از طریق شعب بانک مسکن به دفاتر اسناد معرفی و 170 هزار واحد عقد قرارداد انجام شد و مابقی نیز به مرور انعقاد قرارداد می شود.

وی به اختصاص 100 درصدی تعهدات در بازدید‌های سال گذشته از پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت:  امسال نیز اعتباراتی به منظور تکمیل پروژه‌ها در استان اختصاص داده خواهد شد.

نظر شما