شناسهٔ خبر: 6714588 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جزئیات حادثه قطار مسافری آنکارا - تهران

- همشهری آنلاین: مدیرکل راه آهن آذربایجان (تبریز) با بیان اینکه هیچ گونه آسیبی به مسافران این قطار آنکارا به تهران نرسیده است، گفت: همه مسافران در سلامت کامل هستند و فقط واگن توشه این قطار آسیب دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، میرحسن موسوی درباره جزئیات حادثه قطار مسافری آنکارا به تهران به شماره 11512 ترانس آسیا گفت: طبق اخباری که از راه آهن ترکیه دریافت کردیم به مسافران این قطار هیچ گونه آسیبی نرسیده است و همه آن‌ها در سلامت کامل هستند.

مدیرکل راه آهن آذربایجان (تبریز) با اشاره به اینکه این حادثه در بین دو ایستگاه سوورن - گنچ از توابع استان بینگل در شرق رخ داده است، افزود: واگن توشه این قطار که در آن ابزار و لوازم قرار می‌گیرد، آسیب دید که پس از وقوع حادثه این واگن جدا شده و قطار به حرکت خود ادامه داده است.

وی با بیان اینکه این قطار 170 مسافر دارد ، یادآور شد: راه آهن ترکیه به دلیل امنیتی بودن موضوع چیزی درباره انفجار به ما مخابره نکرد استاما رسانه‌های ترک دلیل حادثه را خرابکاری گروه پ ک ک عنوان کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه اکثر مسافران این قطار ایرانی هستند ، یادآور شد: هیچ مشکلی برای مسافران ایجاد نشده و این قطار فقط با 4 تا5 ساعت تأخیر به مقصد می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول در راه‌آهن چنانچه مسافران بخواهند خسارت ناشی از تأخیر قطار را دریافت کنند راه‌آهن ترکیه باید پاسخگوی آن‌ها باشد و موضوع را مدیریت کند.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری دولتی ترکیه ( آناتولی ) نوشت: قطار مسافری آنکارا به تهران به دلیل انفجار مین توسط گروه پ ک ک در بین دو ایستگاه سوورن - گنچ از توابع استان بینگل در شرق این کشور خسارت دید.

یاووز سلیم کوشگر استاندار بینگل نیز گفت: این قطار ساعاتی پس از انفجار به مسیر خود ادامه داد و عملیات تجسس و شناسایی نیروهای امنیتی به طور گسترده‌ای در منطقه ادامه دارد.

نظر شما