شناسهٔ خبر: 6710070 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی نمایشگاه بین‌المللی منزل ، فردا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این نمایشگاه با حضور 393 شرکت داخلی و سه شرکت خارجی از کشورهای ترکیه و چین برگزار می شود.


و مشارکت‌کنندگان در این رویداد کالاهای خود را در زمینه انواع مبلمان مدرن و راحتی، مبلمان کلاسیک، مبلمان کودک و نوجوان، مبلمان فضای باز و مبلمان آشپزخانه به نمایش خواهند گذاشت.


همچنین همزمان با برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل، چهار همایش  آموزشی نیز با عنوان‌های سبک‌شناسی خرید مبلمان، جشنواره چیدمانی، دکوراتورها چگونه می‌اندیشند و راهکارهای ساده در مبلمان و دکوراسیون برپا خواهد شد.


این نمایشگاه را شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته برگزار می کند و ارتقای سطح کمی و کیفی طراحی، تولید ، فروش و صادرات تولیدات و محصولات ایرانی از اهداف این نمایشگاه است.


تبادل اطلاعات و ایجاد فضای رقابتی بین تولیدکنندگان و افزایش کیفیت تولید و رسیدن به شاخص های استاندارد از دیگراهداف برگزاری نمایشگاه مبلمان است.


صنعت مبلمان در ایران 8 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند نقش موثری در مسیر حضور  قابل توجه ایران در عرصه تجارت جهانی ایفا کند.


دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون هم تاکید کرده است : در دانشگاه ها باید رشته هایی فراتر از صنعت چوب تاسیس شود تا به توسعه جهان تراز این صنعت کمک کند.


رامین سمیع زاده  اظهار داشت : به تاسیس رشته هایی نیاز داریم که با تقویت کارآفرینی به رونق کسب و کار این حوزه هم کمک کند.


وی افزود : دوره های اموزشی و درس ها به گونه ای طراحی شود که دانشجو از همان ابتدا بتواند با بدنه صنعت  همراه شود.


سمیع زاده گفت : در زمینه صنعت مبلمان باید برنامه جامعی تهیه شود که در آن از بنگاه ها و دانشگاه ها تا حوزه های مرتبط درگیر موضوع شود و از دکوراسیون هم غفلت نکنیم که دکراسیون نیز بخشی از مبلمان است. 


وی تاکید کرد : برای پیوند صنعت و دانشگاه باید شرکت های مهندس مشاور زمینه را برای دانشجویانی که فکر می کنند توان مدیریتی یک کارخانه را دارند فراهم کنند. 


دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون  گفت : صنعت مبلمان و دکوراسیون بعد از صنعت نفت و خودرو می تواند در عرصه صادرات خود را نشان دهد و یکی از مشکلات این صنعت ، فقر آموزش مستمر و به روز برای نوسازی نیروی انسانی شاغل است که باید برنامه‌ریزان صنعتی کشور به ان توجه کنند.


وی با تاکید بر ضرورت توسعه برندسازی در صنعت مبلمان برای ورود به بازارهای جهانی گفت: صنعت مبلمان  کشور در گذشته از موفق ترین ها در توسعه صادرات غیرنفتی بوده است و باید برای برای فتح بازارهای جهانی برنامه ریزی کنیم.


سمیع زاده اظهار داشت : صنعت مبلمان از قدیمی ترین صنایع جهانی است و برندسازی باید مورد توجه برنامه ریزان و شورای ملی مبلمان باشد تا در جهان حرف های خوبی برای گفتن داشته باشیم. 


وی تصریح کرد: توسعه صنعت مبلمان کشور به آموزش مستمر و به روزرسانی دانش نیروی انسانی نیاز دارد و ماشین آلات و فناوری ان هم نوسازی و بروز شود.


نظر شما