شناسهٔ خبر: 6709113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت ۲راکتور هسته‌ای درساحل مکران

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران محمد احمدیان بعدازظهر دیروز در سفر خود به بوشهر با بیان این‌که نیروگاه اتمی بوشهر اکنون با ظرفیت کامل در مدار است افزود : نیروگاه اتمی بوشهر پس از تعمیرات مورد نظر 23 اردیبهشت امسال وارد مدار شد و تاکنون با ظرفیت کامل برق تولید می کند.

نیروگاه اتمی بوشهر دهم اسفند پارسال برای تعویض سوخت و انجام تعمیرات از مدار خارج شد تا نیروگاه بتواند در زمان اوج مصرف برق در مدار تولید باشد.

همه نیروگاه ها پس از مدت زمانی کارکرد، باید مجتمع های سوختشان برای ادامه فعالیت تعویض شود.

قلب اصلی نیروگاه اتمی بوشهر از 163 مجتمع سوخت هسته‌ای تشکیل شده است که سالانه باید 54 مجتمع آن تعویض و مجتمع‌های سوخت جدید جایگزین آن شود.

نیروگاه اتمی بوشهر که توان تولید هزار مگاوات برق را داراست، شهریور سال 90 به شبکه سراسری متصل شد و شهریور سال 91 به ظرفیت کامل رسید.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین به روند اجرای طرح مطالعاتی 2 واحد نیروگاهی دیگر در بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: توافقنامه ساخت این دو واحد نیروگاهی که هر کدام توان تولید هزار مگاوات برق را دارد، بیستم آبان پارسال بین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس روس اتم در مسکو امضا شد.

 آقای احمدیان گفت: هم اکنون مطالعات لازم برای ایجاد دو واحد نیروگاه اتمی با  شرکت 17 موسسه تحقیقاتی و مهندسان مشاور در بوشهر در جریان است.

وی با اشاره به اجرای طرح آب شیرین کن در نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا، طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن در نیروگاه اتمی بوشهر برای تامین آشامیدنی مردم استان بوشهر اجرایی می‌شود.

مرحله نخست واحد تولید آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید روزانه 5 هزار متر مکعب هفتم شهریور سال گذشته به بهره برداری رسید.

3 هزار و 700 مترمکعب از این میزان، برای تامین آب مورد نیاز جمعیت پنج هزار نفری ساکن نیروگاه و بقیه به مصرف صنعتی خود نیروگاه می رسد.



نظر شما