شناسهٔ خبر: 6705415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداری:

روزانه بيش از ۲۶۰ تن زباله از سطح شهر قزوین جمع آوری می ‌شود

قزوین- مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداری گفت: روزانه بيش از ۲۶۰ تن زباله از سطح شهر قزوین جمع آوری می ‌شود که از این میان حدود پنج تن از آن را زباله‌ های عفونی تشکيل می ‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر مجتبی منتظری صبح پنچ شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان اظهارداشت: در تیر ماه سال جاری حدود ۶۰۰ تن زباله عفونی از کلیه بیمارستان‌ ها، درمانگاه‌ ها، آزمایشگاه‌ ها و مطلب پزشکان جمع آوری و با شیوه های مخصوص دفع و دفن شدند.

منتظری ادامه داد: در رابطه با این قسم از زباله ها نیازمند احتیاط ویژه ای هستیم چرا که زباله‌ های عفونی در زمره خطرناک ‌ترین انواع زباله‌ ها قرار دارند و هرگونه سهل انگاری در دفع آن‌ها منجر به تهدیدات جدی برای امنیت و سلامت شهروندان و محیط زیست خواهد شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداری قزوين اظهار داشت: ﻣﺎده ۱۱ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ تاکید دارد که ﺗﻤﺎمی ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﭘﺴﻤﺎﻧﺪهای وﯾﮋه و زﺑﺎﻟﻪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ ﭘﺰﺷﮑﯽ موظف هستند در راستای ﺟﺪاﺳﺎزی ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ و ﭘﺮ ﺧﻄﺮ از زﺑﺎﻟﻪ‌ های ﻋﺎدی اﻗﺪام ﮐﻨﻨﺪ و سایر اقدامات ایمنی را نیز به جای آورند.

وی ادامه داد: همچنین طبق ﻣﺎده ۱۳ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﻣﺨﻠﻮط ﮐﺮدن ﭘﺴﻤﺎﻧدهای ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ ﭘﺴﻤﺎندها و ﺗﺨﻠﯿﻪ آن‌ ها در ﻣﺤﯿﻂ و هرگونه اﺳﺘﻔﺎده و ﺑﺎزﯾﺎﻓﺖ از اﯾﻦ ﻧﻮع زﺑﺎﻟﻪ ها ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ و جرم تلقی می شود.

منتظری افزود: در همین راستا همه  بیمارستان‌های خصوصی و دولتی شهر مجهز به "اوتوکلاو" دستگاه های بی‌ خطرسازی زباله های عفونی، هستند.

وی بیان کرد: کارشناسان سازمان مدیریت پسماند ضمن نظارت مستمر بر عملکرد تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، بطور جدی بهسازی شرایط بی‌خطرسازی پسماند های عفونی کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قزوین را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداری قزوين گفت: برخی از مراکز در فرایند مدیرت بر زباله عفونی چنان که باید همکاری های لازم را انجام نداده اند که همین مسئله یکی از مهم ‌ترین مشکل مسیر مدیریت پسماندهای عفونی است.

وی در پایان افزود: امیدواریم با اجرای دقیق فرآیند بی خطرسازی زباله های عفونی و پرخطر در داخل کلیه مراکز درمانی از طریق مدیریت صحیح، شرایطی به دور از هرگونه خطرات احتمالی را شاهد باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما