شناسهٔ خبر: 6703189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یاسوج؛

کهگیلویه و بویراحمد دومین استان بیکار در کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان بر اساس آمار دومین استان بیکار کشور است اما باید آمار دقیقی از تعدا بیکاران و شاغلین در این استان تهیه شود.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان حسن نوروزی افزود: لازم است در این آمار، جمعیت جوان بیکار، جمعیت زنان بیکار و جمعیت بیکاران به تفکیک شهرستانهای و تحصیلات مختلف دیده شود.

نوروزی با تاکید بر یک فرصت دوماهه به اداره کار برای تهیه این آمار گفت: آمار واقعی و درست مسئولان را در تصمیم گیری درست و کارشناسی یاری می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخش دیگری از سخنان خود برتوسعه مهارت های فن و حرفه ای در جامعه تاکید کرد و گفت: صنایع و صنوف باید از افراد دارای مدرک از فنی و حرفه ای و مورد تایید این نهاد هستند، استفاده کنند.

وی تاکید کرد: نیروی کار ماهر و آموزش دیده باید در اولویت استفاده و جذب صنایع و صنوف قرار گیرد.

نوروزی همچنین در بخش دیگری از این جلسه از درنظر نگرفتن تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم انتقاد کرد و آن را اقدامی عجیب دانست.

نوروزی گفت: این مسئله توسط مسئولان استان در دست پیگیری است که امیدوارم منجر به ارائه تسهیلات گردشگری به این استان شود.

وی تصریح کرد: گردشگری محور توسعه این استان به شمار می‌رود و توجه خاصی به این حوزه در استان شده است.

نوروزی با اشاره به افزایش تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال گذشته  نسبت به سال‌های قبل گفت: این اعتبارات اختصاص یافته صندوق توسعه ملی به بخش‌های صنعت و کشاورزی نسبت با سال‌های گذشته رشد و افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
انتهای پیام /گ

نظر شما