شناسهٔ خبر: 666578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

بازتاب انتقال دژاگه به العربي قطر در رسانه هاي جهان

سن نستبا کم و پذيرش رقم کلان تيم العربي، 2 نکته‌اي است که در بازتاب خبر انتقال اشکان دژاگه در رسانه‌هاي بين‌المللي به آن‌ها اشاره شده است.

صاحب‌خبر -

روز گذشته اشکان دژاگه همانگونه که احتمال داده مي شد، عاقبت به تيم العربي قطر پيوست. مهاجم تکنيکي ايران که در کارنامه‌اش بازي در تيم‌هاي بوندس‌ليگايي آلمان و ليگ برتر انگليس را در ثبت کرده است،‌ در شرايطي به خاورميانه و حوزه خليج فارس آمد که با 28 سن به راحتي مي‌توانست در اروپا و تيم‌هاي مطرح دوران ورزشي خود را ادامه دهد.

در شرايطي که معمولا ستارگان پا به سن گذاشته جهان در يکي، دو سال پاياني دوران ورزشي خود راهي کشورهاي حوزه خليج فارس مي‌شوند اما ظاهرا رقم خيره‌کننده پيشنهادي آنقدر جذابيت داشت که گلزن ايراني نتوانست برابر آن مقاومت کند. اين نکته‌اي است که در گزارش‌هاي رسانه‌هاي خارجي در مورد اين انتقال به چشم مي‌آيد.

نگاهي به برخي از اين بازتاب‌ها مي‌اندازيم:

*کيکر آلمان:دژاگه 28 سال داشت اما پيشنهاد 6 ميليون يورويي را پذيرفت

هفت‌نامه معتبر کيکر آلمان در گزارشي در سايت اينترنتي خود از اين انتقال چنين ياد کرده است:

پيشنهادي جذاب اشکان دژاگه را به قطر کشاند. بازيکن شاغل در اروپا اجازه داد دوران فوتبالش در کشوري عربي ادامه يابد. وي با داشتن 28 سال سن تصميم گرفت در کشوري سراسر صحرا، فوتبال را دنبال کند. وي به عنوان بازيکني با سابقه در ليگ آلمان، بعد از حضوري قابل پذيرش در جام جهاني براي حضور در تيم العربي قطر تصميم گرفت. ظاهرا در آنجا درآمد ساليانه‌‌اش بيشتر از 6 ميليون يورو خواهد بود.

در ادامه اين گزارش نشريه آلماني به صحبت‌هاي فليکس ماگات استناد کرد. مربي ژرمني عنوان کرد سياست باشگاه هميشه اينگونه بوده که بازيکناني را حفظ کند که خواهان ادامه حضور باشند. نکته‌اي در مورد دژاگه اين اواخر حس نشده است.

*تلويزيون دولتي انگليس:فولام بازيکن جام ‌جهاني‌اش را فروخت

اين رسانه‌ در گزارشي کوتاه خود در اين زمينه از ترک مهاجم کناري ايراني فولام به العربي قطر خبر داد.

در ادامه نوشت فولام در اصل بازيکن بين‌المللي ايراني خود را به العربي قطر با رقمي مشخص فروخت.

در بخشي ديگر از اين گزارش به اين نکته اشاره شد که دژاگه در هر سه بازي ايران در جام جهاني 2014 حضور داشت.

*ديلي ميل انگليس:دژاگه درخشان بود اما با 3.5 ميليون پوند رفت

روزنامه ديلي ميل انگليس نيز از جمله رسانه‌هاي بود که اين خبر را درج کرد. اين نشريه هم نوشت که مهاجم 28 ساله در بازي‌هاي ايران در جام جهاني و حضور در فولام درخشان بود اما پيشنهاد 3.5 ميليون پوندي العربي را پذيرفت.

اين نشريه ادامه داد با وجودي که دژاگه بازيکن منتخب هواداران فولام بود، از حضور بازيکن ايراني زير نظر «دن پترسکو»‌رومانيايي، مربي العربي خبر داد. حتي عنوان کرد اين انتقال در پي حضور مثبت بازيکن ايراني در تست پزشکي روز دوشنبه تحقق يافته است.

*اسکاي:دژاگه مذاکره کرد و پيشنهاد را پذيرفت

سايت اسکاي نيز در گزارشي عنوان کرد اشکان دژاگه پس از مذاکره با العربي قطر پيشنهاد همکاري با اين تيم را پذيرفت.

اين سايت هم اشاره به رقم خيره کننده 3.5 ميليون پوندي تيم قطري به دژاگه داشت.
 

نظر شما