شناسهٔ خبر: 6549708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل عشایری خراسان جنوبی:

آب‌رسانی به عشایر خراسان جنوبی نیازمند اختصاص اعتبار ویژه است

خبرگزاری تسنیم:مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات در بخش امور عشایری استان امسال درصد قابل توجهی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: آب‌رسانی به این قشر نیازمند اختصاص اعتبار ویژه است که باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ابراهیم ابراهیمی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: باید به عشایر که حافظان مرزها هستند بیشتر از این توجه شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات عشایری در سال 94 نسبت به سال 93 مقدار قابل توجهی کاهش یافته است، افزود: یکی از برنامه‌های امور عشایری آبرسانی به عشایر است که با کمبود اعتبار این روند به کندی صورت می‌گیرد و این در حالی است که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های به حق مردم بحث آب است.

وی بیان کرد: هزینه آبرسانی سیار و مرمت چند برابر از وضعیت پیش بینی شده است و در ماده 180 سال گذشته اسمی از عشایر بیان نشده بود که امسال باید تدابیری اتخاذ شود تا این مشکل برطرف شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط راه و شهرسازی خراسان جنوبی امسال اعتبارات ملی 100 درصد افزایش داشته است.

مهدی جعفری افزود: امسال اعتبارات ملی سازمان راهداری 20 درصد افزایش داشته و برای نخستین بار اعتبار برای روکش آسفالت در سه شهرستان سرایان، درمیان و بشرویه از طریق اعتبارات ملی انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات استانی راه و شهرسازی استان امسال 14 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که این موضوع باعث نگرانی ما شده زیرا بخش راهداری هم اعتبارات خود را از ما می‌خواهد و با وجود 14 درصد کاهش بودجه سختی‌های زیادی برای اتمام برنامه‌ها باید انجام شود.

جعفری افزود: در سال 92 تعداد 40 نفر، سال 93 تعداد 31 نفر و در سال 94 تعداد 27 نفر بازنشسته در اداره کل عشایری داریم که جمع کل این تعداد 100 نفر است و تاکنون پاداشی برای بازنشستگان پرداخت نکردیم که باید امسال اقدامی برای پرداخت پاداش به بازنشستگان انجام شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما