شناسهٔ خبر: 6457779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مدیرکل ICT استان البرز: موانع تحقق دولت الکترونیک در استان البرز را رفع خواهیم کرد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرزدر سومین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گفت: بسیاری از موانع تحقق دولت الکترونیک در استان البرز شناسایی شده است و با عزم جدی موانع را رفع خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش  مرکز روابط عمومی  واطلاع رسانی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه که با دبیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز برگزار شد  مهندس غلامرضا حمیدی ، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با اشاره به برخی موانع تحقق دولت الکترونیک در استان گفت : تلاش کرده ایم یک الگوی متمرکز برای تحقق  دولت الکترونیک در استان پیاده سازی کنیم .

وی با اشاره به موانع پیش روی تحقق دولت الکترونیک در استان گفت : اختیار نداشتن دستگاه های استان برای برون سپاری خدمات و نیازمندی به کسب مجوز از سازمان مرکزی یا وزارت متبوع، تعاریف سلیقه ای از خدمات حاکمیتی و نبود استاندارد مشخص برای این نوع خدمات، ایجاد دفاتر کارگزاری ارائه خدمات توسط دستگاههای اجرایی علیرغم مغایرت صریح آیین نامه تشکیل دفاتر پیشخوان دولت و واگذاری خدمات دستگاههای اجرایی به تعاونی های زیر مجموعه دستگاه از اصلی ترین موانع تحقق این امر خطیر در دستگاههای استان است.

 همچنین درادامه ، سید حمید طهایی، استاندار البرز در نشست مدیران دستگاههای اجرایی برای توسعه دولت الکترونیک البرز گفت : کارایی ، اثر بخشی ،چابکی ، افزایش شفافیت و تسهیل در دسترسی به خدمات از اهداف اجرای طرح دولت الکترونیک است.

وی ادامه داد: با این طرح دولت به دنبال ان است تا خدمت محوری را توسعه دهد و این موضوع مهم با توجه به شرایط ویژه استان البرز باید بصورت جدی دنبال شود.

استاندارالبرز گفت: 80 درصد از جمعیت استان البرز در شهر کرج ساکن هستند که این امر فرصتی برای ارائه خدمات در حجم وسیع تری از ساکنین استان البرز را فراهم می کند.

طهایی با اشاره به اینکه باید از اعتبارهای جاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز ، اعتباری به توسعه دولت الکترونیک اختصاص یابد افزود: پتانسیل های فناوری در این استان نوپا بسیار است و به دلیل نزدیکی آن به تهران می توان مردم مناطق محروم را ازاین امتیاز بزرگ بهره مند کرد و دراین موضوع مهم باید دستگاههای اجرایی از یکدیگر سبقت بگیرند و هر دستگاهی که بهتر عمل کند مورد تقدیر قرار می گیرد.

وی در ادامه از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وی به استان البرز  تقدیر کرد و گفت : این سفر بستری مناسب برای پیش رفتن در مسیر داشتن یک شهر هوشمند است که باید از این ظرفیتها استفاده کرد .

استاندارالبرز همچنین گفت: مطابق نقشه راه اصلاح نظام اداری که در خصوص توسعه دولت الکترونیک است و هوشمند سازی ،دستگاههای اجرایی موظف هستند که خدمات خود را به صورت اطلاع رسانی در پورتال درج کنند.

درادامه ،عباداله کامکار، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارالبرز گفت: طی 4 ماه آینده نیمی از خدمات دستگاه اجرایی استان البرز برون سپاری می شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های دولت الکترونیک در استان البرز توسعه می‌یابد گفت: برای تحقق این مهم باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا هم مردم و هم سازمان‌ها بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.

وی توسعه دولت الکترونیک در استان را بسیار مهم خواند بر لزوم تلاش و همکاری و پیگیری همه دستگاه‌ها در این زمینه تاکید کرد و ادامه داد: برای اجرایی شدن دولت الکترونیک در استان البرز از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و زیرساخت‌های مناسب فراهم خواهد شد.

کامکار افزایش رضایت‌مندی مردم و همچنین افزایش سرعت رسیدگی به درخواست‌های مردم را به عنوان یکی از مهمترین مزایای توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: افزایش سلامت ادارای از دیگر مزایای توسعه دولت الکترونیک است.

وی خاطر نشان کرد: از90 دستگاه اجرایی استان که مشخصات آنها احصاء شده 56 دستگاه به شبکه دولت متصل شده و 34 دستگاه دیگر ظرف 3 ماه آینده به شبکه دولت متصل خواهند شد.

نظر شما