شناسهٔ خبر: 6392509 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

والیبال ایران در انتظار نسلی تازه

ملی پوشان نوجوان ایرانی توانستند با پیروزی در تمام بازی های تدارکاتی تیمی آماده برای رقابت های جهانی نشان دهند.

صاحب‌خبر -
 به گزارش پایگاه 598 به نقل ازورزش سه، تیم والیبال نوجوانان ایران موفق شد هر 4 بازی تدارکاتی خود در آلمان را با پیروزی پشت سر بگذارد تا بعد از قهرمانی در تورنمنت رم نشان دهد برای مسابقات جهانی آمادگی کامل را دارد.

بعد از اینکه نوجوانان ایرانی در سال 2007 با سرمربیگری ستکویچ قهرمان جهان شدند موج جدیدی از والیبالیست های با کلاس به تیم ملی تزریق شدند و در پی آن 2009 بازهم تیم ستکویچ نایب قهرمان جهان شد. این دو تیم بازیکنانی چون غفور، فائزی، فیاضی، میرزاجانپور و بسیاری دیگر را به والیبال ایران معرفی کرد تا ایرانی بشود تیمی که حالا هست.

اما بعد از آن دیگر نوجوانان ایرانی در رقابت های جهانی نتوانستند حتی به نیمه نهایی مسابقات جهانی راه پیدا کنند تا جایی که نهمی و پنجمی بهترین نتایج ایران شد. حالا تیمی رو آمده است که قهرمانی آسیا اولیم قدم آنها بوده و بدون اینکه به تیمی حتی یک ست را واگذار کنند مدال طلای قاره کهن را کسب کردند. همان تیم در لیگ برتر شرکت کرد و در دیدار با بزرگسالان تجربه ای چندین ساله کسب کرد و حالا در رقابت هایی بین المللی هم توانست نتایج خوبی کسب کند.

مسابقات جهانی تا چند هفته بعد در آرژانتین برگزار می شود و این امید وجود دارد که یک بار دیگر نوجوانان ایرانی بتوانند عنوانی در شان نام ایران کسب کنند تا این دلخوشی به دست آید که یک نسل جدید قرار است به والیبال ایران تزریق شود.

از تیم های 2009 به بعد بازیکن خاصی به تیم ملی والیبال ایران تزریق نشده است و فقط عبادی پور نامی بود که توانست به سطح اول والیبال ایران پا بگذارد و معنوی نژاد هم عملکردی امید بخش داشت. به جز این دو اسم والیبالیست دیگری از تیم های پایه به کمک بزرگسالان نیامدند و این تیم محمد وکیلی شاید این سنت را بشکند

برچسب‌ها:

نظر شما