شناسهٔ خبر: 6379569 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

توصيه هاي پليس فتا در آستانه عيد سعيد فطر

موج - قم - رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان قم در آستانه عيد فطر به شهروندان هشدار داد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: پليس فتا از شهروندان درخواست مي کند که در آستانه عيد فطر مراقب فراخوان‌هايي با مضامين پرداخت اينترنتي فطريه،‌ کمک به نيازمندان، آزادسازي زندانيان نيازمند، کفاره و يا اين که شما در قرعه کشي عيد سعيد فطر برنده شده ايد، باشند.
وي افزود: شهروندان اگر قصد پرداخت اينترنتي فطريه و يا کفاره روزه را دارند از طريق تلفن‌بانک، اينترنت بانک و سايت‌هاي معتبر کميته امداد امام خميني (ره) در سراسر کشور اقدام نموده و دقت داشته باشند تا در دام سايت هاي جعلي موسوم به فيشينگ گرفتار نشوند و در هنگام پرداخت، موارد ايمني چون آدرس سايت و وجود گواهينامه ssl را ناديده نگيرند.
سرهنگ علي موالي گفت: افراد در صورت دريافت پيامک هايي با مضمون اين که شما در قرعه کشي عيدانه برنده شده ايد، اين نکته را در نظر داشته باشند که ارگان ها و شرکت هايي که جشنواره و قرعه کشي برگزار مي کنند به هيچ عنوان به شيوه پيامکي برندگان خود را اعلام نمي کنند.
رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان قم در خصوص مسافرت در اين ايام نيز گفت: اگر شهروندان در تعطيلات عيد سعيد فطر قصد سفر دارند، هرگونه درخواست از بلوتوث‌هاي ناشناس را در مکان‌هاي عمومي مثل اتوبوس و مترو رد کنند و به دقت مراقب دستگاه‌هاي حامل داده هاي خود باشند.
سرهنگ موالي در خاتمه نيز به شهروندان توصيه کرد: اطلاعات سفر خود را در شبکه‌هاي اجتماعي به اشتراک نگذاشته و در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌هاي عمومي از بيان اطلاعات مهم مالي و شخصي خود پرهيز کنند.

نظر شما