شناسهٔ خبر: 6322890 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهلت ۱۰ روزه برای خرید کتاب‌های درسی

صاحب‌خبر -

طلایی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از آنجایی که کتاب های این دو دوره در بازار و کتابفروشی ها توزیع نمی شود و فقط از طریق مدارس تحویل خواهد شد، بنابراین خانواده ها حتما تا پایان تیر نسبت به خرید کتاب های درسی اقدام کنند.


وی گفت: این مهلت برای دانش آموزان قبولی خرداد در نظر گرفته شده است و دانش آموزانی که باید در امتحانات شهریور شرکت کنند می توانند از 20 شهریور تا دهم مهر برای خرید اینترنتی کتاب اقدام کنند. 


طلایی افزود: تاکنون فقط 256 هزار نفر از جمعیت 560 هزار نفری دانش آموزان ابتدایی شهر تهران کتاب های درسی خود را به صورت اینترنتی خرید کرده اند و آمار دانش آموزان پیش دانشگاهی خریدار کتاب درسی نیز فقط به 18 هزار نفر رسیده است.


معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت: فروش اینترنتی کتاب های درسی از طریق پایگاه های اینترنتی  www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com   انجام می شود و این سامانه به گونه ای طراحی شده است که دانش آموزان در صورت تغییر مدرسه نیز می توانند کتاب های درسی خود را در مدرسه جدید دریافت کنند.


وی افزود: در این خرید به دانش آموزان کد رهگیری داده می شود و دانش آموزان از طریق این کد رهگیری به مدرسه مورد نظر برای دریافت کتاب مراجعه می کنند.


طلایی با اشاره به افزایش 15 درصدی قیمت کتاب های درسی برای سال تحصیلی آینده گفت: تاکنون 124 میلیون جلد کتاب درسی در 850 عنوان چاپ و آماده شده است و بقیه کتاب ها که کتاب های جدیدالتالیف پایه های پنجم و نهم است تا پایان تیر آماده خواهد شد.


وی تاکید کرد: توزیع کتاب های درسی در استان های تهران و البرز از 18 شهریور و در سایر استان ها از 15 شهریور از طریق مدارس و کتابفروشی‌ها آغاز می شود.


نظر شما