شناسهٔ خبر: 6296249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دکتربراری: کمی شدن شاخص های توسعه دراستان ها یک ضرورت است

در سومین جلسه شورای راهبری، سیاستگزاری و هماهنگی استان ها، معاون اموردولت ، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات گفت: نیازمند مشخص شدن شاخص های توسعه در استان ها، به صورت کمی هستیم

صاحب‌خبر -

 

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سومین جلسه شورای راهبری، سیاستگزاری و هماهنگی استان ها، دکتر براری معاون امور دولت و مجلس  و استانهای وزارت ارتباطات، بر کمی کردن فعالیتها و برنامه های استانی تأکید کرد و گفت: باید بدانیم در استان ها به چه میزان به اهداف برنامه پنجم توسعه دست یافته ایم.

براری بر ضرورت تولید محتوا، توسعه اشتغال و صنعت تأکید کرد و گفت: وزیر ارتباطات،  تا قبل از آغاز هفته دولت، به پنج استان همدان، اردبیل، لرستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی سفر خواهد کرد.

وی بر شناسایی موانع پیشرفت در استان ها تأکید کرد و گفت: نیازمند مشخص شدن شاخص های توسعه در استان ها، به صورت کمی هستیم.

براری در خصوص وضعیت ICT استان خوزستان گفت: خوزستان استان صنعتی است و حداقل حدود یک بیستم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که از این فرصت می توان در جهت ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در این استان در حوزه تلفن ثابت دچار مشکلاتی هستیم، افزود: حجم زیادی از روستاها به دلیل سرقت کابل، با قطعی تلفن مواجه می شوند.

براری بر ضرورت تدوین بسته پیشنهادی برنامه در استان ها تأکید کرد و گفت: در حوزه 3G بیشترین سرمایه گذاری در این استان انجام شده است.

معاون وزیر ارتباطات، بهره برداری از دیتا سنتر استان خوزستان را ضروری برشمرد و ادامه داد: در حوزه استفاده از زیرساختها دراین استان ، بهره برداری مناسبی صورت نگرفته و انتظار داریم اپراتورهای IT بتوانند از ظرفیت زیرساختی استان خوزستان نهایت بهره برداری را داشته باشند.

براری اظهار کرد: در وزارت ارتباطات  منابع قابل توجهی درجهت کاهش شکاف دیجیتالی در نظر گرفته شده که امیدواریم ازاین ظرفیت، برای ارتقاء شاخص های فناوری اطلاعات، دراستانها حداکثر استفاده، صورت گیرد.

وی به حضور صنایعی چون کارخانه GLX در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این استان فرصت های خوب صنعتی  برای پیشرفت در عرصه ICT وجود دارد.

براری خلق ثروت و توسعه اشتغال در استان ها  راضروری دانست و افزود: مدیران ICT استان ها باید باور کنند همانطور که IT پیشران توسعه در کشورها است، استان ها هر کدام می توانند پیشران IT در کشور باشند.

 درابتدای این نشست ،مهندس رضا نیکخواه مدیرکل دفترهماهنگی امور استان های وزارت ، بر لزوم شناسایی اولویت های برگزاری سمینارها در زمینه کسب و کار و کارگاه های آموزشی استانی تأکید کرد و افزود: مشخص شدن اولویت های برنامه ای در استان ها موجب می شود تا اعتبارات مورد نیاز از سوی وزارت، برای حمایت از این طرح ها، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است برش استانی در 31 استان مشخص شود، ادامه داد: از آنجایی که در استان ها نماینده ی ویژه ای برای پیگیری فعالیتهای سازمان فناوری اطلاعات، وجود ندارد، لازم است مدیران ICT استانی مباحثی را همچون تشکیل دولت الکترونیک، برخورداری از دیتاسنتر، کسب و کار و استارتاپ ها را پیگیری کند.

 ملکی جهان: تشکیل کنسرسیوم شرکتهای دانش بنیان دراستان خوزستان

در این نشست که به صورت ویدیوکنفرانس با مدیران ICT استان خوزستان برگزار شد، ملکی جهان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به 19 گیگ پهنای باند استان اشاره کرد و ادامه داد: پتانسیل های خوبی در استان وجود دارد و 4 خدمت در حوزه دولت الکترونیک در استان به طور کامل انجام شده و با احصاءاطلاعات خدمات الکترونیکی  از 150دستگاه  به صورت اقماری و توجیهی کارگروههای دستگاهی دراستان تبیین شده است .

وی با بیان اینکه مشکلات کمبود پهنای باند استان با PAPها به صورت نسبی مرتفع شده است، افزود: خوشبختانه در این خصوص رضایت نسبی مشترکان علی الخصوص در آبادان و خرمشهر فراهم شده است.

ملکی جهان به تشکیل کنسرسیوم شرکتهای دانش بنیان در استان اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه راه اندازی سرویس ها در مرکز دیتا سنتر، با کمبود IP مواجه هستیم.

در ادامه نیز مدیران پست، تنظیم، مخابرات، پست بانک و زیرساخت خوزستان هر کدام برنامه های خود را به صورت ویدیو کنفرانس تشریح کردند.

سومین جلسه شورای راهبری ،سیاستگزاری و هماهنگی امور استانها با حضور دکتر براری معاون امور دولت، مجلس و استانها، مهندس رضوانی مشاور رئیس سازمان تنظیم مقررات، مهندس حلال خور عضو هیات مدیره پست، مهندس ایرانی مدیرکل امور استانهای شرکت زیرساخت و مدیران کل بخش ICT  استان  خوزستان برگزار شد.

نشست خوزستان

 

 

نظر شما