شناسهٔ خبر: 6277717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج علمی، پ‍ژوهشی و فناوری مازندران خبر داد:

آغاز فعالیت جدید سامانه جامع شهدای مازندران / بارگذاری مشخصات 10 هزار شهید مازندران

مسئول سازمان بسیج علمی، پ‍ژوهشی و فناوری استان مازندران از آغاز مرحله جدید فعالیت سامانه جامع شهدای مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر، مشخصات 10 هزار شهید استان مازندران روی این سامانه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
محمدهادی مؤذن با بیان اینکه سامانه جامع شهدای مازندران یکی از پایگاه‌های تخصصی و مرجع‌شناسایی زندگی‌نامه شهدای این استان است، اظهار کرد: سامانه مذکور از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد و کاربر با ورود به آن و درج نام شهید مورد نظر در موتور جستجوگر، می‌تواند مشخصات مکتوب و تصویری شهید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کند.

وی اضافه کرد: این سامانه قسمت‌های متفاوتی دارد و علاقمندان می‌توانند با ورود به آن از مطالب تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان مازندرانی بهره ببرند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پ‍ژوهشی و فناوری مازندران با بیان اینکه سامانه جامع شهدای مازندران از نیروها و گروه‌های تخصصی برای تولید محتوا استفاده کرده است، گفت: در همین زمینه، گروه‌های متعددی مانند گروه تحقیق و مطالعه، روابط عمومی و فضای مجازی را تشکیل دادیم.

این مسئول بیان کرد: مطالب موجود در سامانه جامع شهدای مازندران در هر مرحله قبل از بارگذاری روی سایت، یک سیر مطالعاتی و تحقیقاتی بسیار حرفه‌ای و تخصصی را پشت سر می‌گذارند.

وی درباره تعداد شهدایی که مشخصات آنها روی سامانه جامع شهدای مازندران بارگذاری شده است، گفت: در حال حاضر مشخصات 10 هزار شهید مازندران روی این سامانه بارگذاری شده است و امیدواریم تا پایان امسال مشخصات تمامی شهدای مازندران را در سامانه پوشش دهیم.

مؤذن همچنین از واگذاری سامانه جامع شهدای مازندران خبر داد و افزود: این سامانه به نشانی http://jangoderang.ir از دایره مدیریتی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران خارج و به کنگره بزرگداشت شهدای مازندران واگذار شده است.

وی با اشاره به اهمیت اطلاعات ارزشمند سامانه جامع شهدای مازندران به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند از اطلاعات، خاطرات و اسناد معتبر دوران دفاع مقدس رزمندگان مازندران، خاطرنشان کرد: این سامانه در سال گذشته جزو  پنج وب برتر کشور انتخاب شد و بازدیدکنندگان فراوانی در داخل و خارج کشور داشته که ما را بر آن داشت تا به هر نحوی که شده مشکلات و کمبود منابع مالی و انسانی را تحمل کنیم و نسبت به حفظ آن بکوشیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران با بیان ضرورت توجه و حمایت مسئولان برای کیفیت‌بخشی به سامانه مذکور، افزود: همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم نسبت به آرمان‌های شهدا و ایثار و فداکاری آنها مسئولیم، لذا حمایت از این سامانه برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از جهاد در راه خدا نیست.

وی در پایان از تمام افرادی که در این مدت در تولید محتوا و جمع‌آوری مطالب سامانه جامع شهدای مازندران، بسیج علمی، پژوهشی و فناوری را یاری رساندند تقدیر کرد و گفت: حمایت‌های فرمانده سپاه کربلا، تلاش محققان و همت نویسندگان مازندرانی که موجب شدند تا سامانه جامع شهدا به جایگاهی در خور توجه دست یابد، جای تقدیر دارد.

نظر شما