شناسهٔ خبر: 6270871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

موضع نامعلوم 7 دموکرات شاخص

دموکرات‌ها ي کنگره چه نگاهي به توافق هسته‌اي دارند؟

صاحب‌خبر -

بخش قابل توجهي از جمهوري خواهان کنگره منتقد هرگونه توافق هسته اي احتمالي هستند، اما موضع دموکرات ها در برابر توافق احتمالي چگونه است؟ اهميت اين مسئله در اين است که همراهي دموکرات ها با جمهوري خواهان در نپذيرفتن توافق در خلال فرصت بررسي 60 روزه ، کار اوباما را براي عبور توافق از سد کنگره دشوار تر مي کند. جان هادسون در فارين پاليسي، مواضع 7 دموکرات شاخص را که بر نظر ساير دموکرات ها تأثيرگذارند، بررسي کرده که گزيده اي از آن را به گزارش ديپلماسي ايراني مي خوانيد.

چاک شومر: شومر که سناتور ايالت نيويورک است يکي از تندترين دموکرات هاي منتقد توافق با ايران در سناست. وي پيشتر طرحي را ارائه کرد که طبق آن در صورت نرسيدن به توافق، تحريم هاي جديدي عليه ايران وضع خواهد شد.

دبي واسرمن: واسرمن رئيس «کميته ملي دموکرات ها» و اولين زن يهودي انتخاب شده از حوزه ايالت فلوريدا است. طي سال گذشته ميلادي، واسرمن از اظهار نظر قاطع در مورد توافق با ايران خودداري کرده است.

هيلاري کلينتون: کلينتون به عنوان نامزد احتمالي دموکرات ها در انتخابات رياست جمهوري وزن زيادي دارد. وي در ملاقات هاي اخيرش با آن دسته از حاميان مالي خود که طرفدار اسرائيل هستند، موضع مبهمي درباره توافق با ايران اتخاذ کرده است. برخي از حاميان توافق کلينتون را حامي نظرات خود مي بينند، اما از طرف ديگر منتقدان توافق اعتقاد دارند که کلينتون هم نظر آن ها است.

نيتا لووي: اين نماينده نيويورک هم روي کبوترها و هم روي بازي هاي حزب دموکرات نفوذ قابل توجهي دارد. خبر بد براي کاخ سفيد آن است که لووي بارها ترديد خود را در مورد توافق با ايران ابراز کرده است و دولت را به خاطر انتقادهاي ملايمش از اسرائيل سرزنش کرده است.

بن کاردين: کاردين بلندپايه ترين مقام حزب دموکرات در کميسيون روابط خارجي سناي آمريکا است، اما نظر او در مورد توافق هنوز مشخص نيست. اين سناتور اهل ايالت مريلند در سخنراني خود براي طرفداران اسرائيل نسبت به توافق با ايران به شدت ابراز ترديد کرده است.

استني هوير: هوير يکي از نزديک ترين متحدان آيپک در مجلس نمايندگان است و بارها نگراني خودش را از توافق ابراز کرده است. خط قرمزهاي مطرح شده هوير غالباً همان مواردي است که در اواخر ماه ژوئن توسط گروهي متشکل از نمايندگان 2 حزب منتشر شد.

ريچارد بلومنتال: کسي از رأي قطعي سناتور بلومنتال درباره توافق هسته اي خبر ندارد. وي سال گذشته يکي از حاميان و پشتيبانان اوليه «طرح ايران بدون سلاح هسته اي» بود.

نظر شما