شناسهٔ خبر: 6258947 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

تيم ملي واليبال خيلي دير خوب شد

سرمربي تيم واليبال شهرداري اروميه با بيان اينکه عملکرد تيم ملي در ليگ جهاني قابل دفاع بود، گفت: به نظرم تيم ملي در اين مسابقات خيلي دير خوب شد و ما بايد يکي از ديدارها در لهستان را مي‌برديم.

صاحب‌خبر -

جهانگير سيدعباسي در گفتگو با مهر در خصوص عملکرد تيم ملي واليبال در ليگ جهاني 2015 عنوان کرد: نظر شخصي من اين است که تيم ملي عملکردي قابل دفاع داشت و اين را به چند دليل مي دانم. يکي اينکه در گروهي قرار داشت که بهترين‌هاي دنيا در آن حضور داشتند، دوم اينکه امتيازات ما به همه تيم هاي مطرح جهان کاملا نزديک بود و دليل سوم من اين است که تيم کشورمان هر سه تيم لهستان، آمريکا و روسيه را دست کم يکبار شکست داده است.

وي افزود: از نظر انفرادي هم بازيکنان ايران در سطح بالايي بودند. فراموش نکنيم حالا تيم ما جزء چهار تيم خوب جهان است و اگر در آن گروه حضور داشتيم، به راحتي مي توانستيم تحت عنوان اول يا دوم گروه راهي مرحله نهايي شويم؛ چرا که واليبال ما در حال حاضر بهتر از تيم هاي ملي ايتاليا و صربستان است.

سرمربي تيم واليبال شهرداري اروميه به برخي از انتقادها از تيم ملي اشاره کرده و گفت: به نظرم اگر نقض هايي وجود دارد به انتظارات ما از تيم ملي بازمي گردد. ما فراموش کرديم که همين چهار سال پيش حتي در آسيا نيز مشکل داشتيم و نبايد به اين زودي فکر کنيم که همه تيم هاي بزرگ جهان را بايد در تمام ديدارها شکست داد.

سيدعباسي يادآور شد: امسال شروع خوبي در ليگ جهاني نداشتيم، البته در سال هاي قبل نيز شروع خوبي نداشتيم ولي خيلي زود خودمان را پيدا کرديم، اما اينبار به نظرم تيم ملي واليبال خيلي دير خوب شد. شايد اگر آن بازي 5 گيمه در خاک لهستان را مي‌برديم، شرايط خيلي فرق مي کرد.

اين کارشناس واليبال در ادامه تصريح کرد: دو دليل براي دير خوب شدن تيم ملي واليبال وجود دارد. يکي اينکه سه بازي متوالي ما خارج از خانه برگزار شد که کار را کمي سخت کرده بود، دوم فاصله زماني بين کشورها بود، از نظر علمي به ازاي هر يک ساعت فاصله نياز به 24 ساعت استراحت است تا به حالت عادي برگرديم. ما با آمريکا 11 ساعت اختلاف زمان داشتيم، اما زمان استراحتمان کم بود، ضمن اينکه بلافاصله به لهستان برگشتيم که بار ديگر يک فاصله زماني ايجاد شد.

وي همچنين تاکيد کرد: احساس من اين است يک مقدار آماده سازي ما نسبت به گذشته خوب نبوده و بازيکنان در شروع تورنمنت به لحاظ فردي خوب نبودند. خوشبختانه بازيکنان ايران به سطحي از پيشرفت رسيده اند که به راحتي نمي پذيرند ستاره هاي ديگر کشورها دست کم از نظر فردي بالاتر از آنها قرار دارند.

سرمربي تيم واليبال شهرداري اروميه در خصوص ميزان قد تيم ملي واليبال عنوان کرد: در آسيا غير از استراليا به لحاظ فيزيکي از ساير کشورها بهتريم، اما با تيم هاي مطرح جهان فاصله زيادي داريم. در حال حاضر توانايي هاي فردي و سيستم کنوني تيم ملي واليبال اين عيب را مي پوشاند ولي بايد در درازمدت به فکر ميانگين قدي تيم ملي باشيم تا قد تيم ملي بلندتر شده و در روزهاي حساس به مشکل برنخوريم.

برچسب‌ها:

نظر شما