شناسهٔ خبر: 6232022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل روستایی استانداری مازندران در گفت‌وگو با تسنیم:

۳۷۰۰ پروژه عمرانی در روستاهای مازندران اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری مازندران، با اشاره به نقش تاثیرگذار دهیاری‌ها در اجرای صحیح مصوبات دولت در روستاها، گفت: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی در روستاهای استان در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

جان‌الله عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر، اظهار داشت: مقارن شدن روز گرامی‌داشت مقام دهیار با سالروز شهادت امام علی(ع) و شب‌های سراسر نور و رحمت قدر فرصت مناسبی برای بهره جویی از مکتب قرآن و سیره معرفتی پیامبران(ص) و ائمه معصوم(ع) جهت اداره تمام امورات زندگی بشر است.

وی با بیان اینکه دهیاران مجری اجرای مصوبات قانونی دولت در سطح روستاها هستند، افزود: امروزه تغییرات و پیشرفت‌های مناسبی در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و عمرانی روستاها در حال شکل گیری بوده که مشارکت مردم و همکاری شوراهای اسلامی در دستیابی به این پیشرفت ها غیر قابل انکار است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، تصریح کرد: بیش از هزار و 916 دهیاری جهت افزایش رفاه عمومی ساکنان روستاها در سطح روستاهای مازندران فعال است.

عبدی، با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر دهیاری دو پروژه عمرانی در حال اجرا است، گفت: در مجموع بالغ بر 3 هزار و 700 پروژه در روستاهای مازندران در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بیش از 45 درصد از جمعیت مازندران را جمعیت روستایی تشکیل داده است، تصریح کرد: مازندران به لحاظ جمعیت روستایی در جایگاه دوم میان سایر استان‌های کشور قرار دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، با تاکید بر اینکه دهیاران همواره باید دو موضوع اساسی را به عنوان دو اصل مهم در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، گفت: یکی از این اصول، تلاش برای افزایش درآمد ساکنان روستاها و دیگری انجام تمام فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در روستا آن‌هم بر اساس برنامه‌ریزی منظم و اعتبارات مصوب است.

عبدی، با اشاره به اینکه افزایش درآمد ساکنان روستا موجب ماندگاری آنها در روستاها می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، ارائه خدمات مطلوب، تامین ادوات کشاورزی، بازاریابی برای فروش محصولات کشاورزی، حمایت در جهت عرضه و فروش تولیدات روستاییان و تامین نیازهای حداقلی آنها از جمله عواملی است که می‌تواند در افزایش درآمد ساکنان روستاها تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 13 هزار مهندس کشاورزی در استان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که می‌تواند در راستای افزایش درآمد ساکنان روستاها موثر واقع شود، بهره گیری از تخصص و توانمندی‌های فارغ التحصیلان کشاورزی استان برای ترویج و توسعه کشاورزی و بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی روستاها است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، تاکید کرد: اجرای طرح توسعه روستایی، ایجاد اشتغال با بهره گیری از ظرفیت‌های هر روستا، اجرای طرح گردشگری و بوم گردی روستایی و ایجاد بازارچه‌های روستایی نیز از جمله اقدامات و تاکیدات استانداری مازندران برای توسعه روستایی و افزایش درآمد ساکنان روستاهای استان است.

انتهای پیام/ ب

نظر شما