شناسهٔ خبر: 6228235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

عکس: روزی که حسن روحانی «دکتر» شد

حمید رسایی نماینده مجلس که در ایام تعطیلات مجلس برای تبلیغ دین اسلام به فنلاند سفر کرده است و با انتشار عکسی نسبت به انتقادات از این سفر واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -
 
 
رسایی از فنلاند پست گذاشت + عکس
 
حجت الاسلام حمید رسایی در اینستاگرام خود با انتشار عکسی نوشت: درحالی که مجموعه کتابها، مقالات و فعالیتهای‌سیاسی و مذهبی حسن روحانی با ذکر تاریخ در سایت‌های مرتبط باوی درج شده است، همواره زمان تحصیل او درانگلستان بدون ذکر تاریخ آمده است. در سایتهای رسمی و مرتبط باایشان، ازجمله سایت رسمی ریاست جمهوری، سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام و حتی سایت هواداران حسن روحانی هیچ اطلاعاتی دراین خصوص بدست نخواهید آورد. 
 
می‌توان باجستجوی بیشتر، زمان تحصیل رئیس جمهور روحانی در مقطع کارشناسی ارشد را از سال 1369 تا 1374 ودکترا از سال 1374 تا 1378 قطعی دانست. یعنی آقای روحانی از سال 1369 تا سال 1378 بصورت مداوم با حضور در کلاس دانشگاه گلاسکوی انگلستان مشغول به تحصیل بوده است. 
 
طبعا سوالی در ذهن مردم شکل میگیرد که حسن روحانی از سال 1369 تا سال 1378 و در حالیکه پست‌های بسیار مهمی را در جمهوری اسلامی در اختیار داشته، چگونه به صورت هفتگی در انگلستان و در دانشگاه گلاسکو حاضر شده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکترا شده است؟ 
 
اما مسئولیت‌های حسن روحانی در بازه زمانی سال‌های 1369 تا 1378چه بوده: نماینده و نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس از سالهای 1371 تا 1379/ رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی 1371 تا 1379/ دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال 1368 تا 1384/ مشاور امنیتی رئیس جمهور از سال 1368 تا 1384/ عضو و رئیس کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 1370 تا کنون و روحاني با این همه مسوولیت در دانشگاه گلاسکوی انگلستان هم مشغول به تحصیل بوده است!!
 
حال سوال اساسی اینجاست که ایشان آیا به صورت قانونی و با شرکت در آزمون بورسیه خارج از کشور، موفق به دریافت مجوز تحصیل شده است، یا با هزینه شخصی در دانشگاه گلاسکو تحصیل کرده است؟ آیا در حالیکه کارمندان عادی دولت، برای ادامه تحصیل به بهانه عدم اخلال در انجام وظیفه، منع قانونی می‌شوند، حسن روحانی با داشتن بیش از پنج عنوان بسیار مهم حکومتی، چگونه از وقت خود برای ادامه تحصیل بهره برده است؟
 
با این حال و در صورت درست بودن مدرک تحصیلی جناب روحانی، سوال دیگری که به اذهان خطور می‌کند حضور ایشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره اول یعنی سال 1359 با عنوان دکتر روحانی و نمایندگی مجلس و دریافت حقوق و مزایا براساس مدرک دکترا بوده که جای سوال دارد؟ 
 
حالا می فهمید که چرا (دکتر)
حسن روحانی هیچ علاقه‌ای به افشا و رسانه‌ای شدن زمان تحصیل خود در دوره کارشناسی ارشد و دکترا ندارد. 
بورسیه و ما ادراک البورسیه 
سفر اروپا و ما ادراک سفر اروپا

 

نظر شما