شناسهٔ خبر: 6226946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فواد ایزدی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

ذوق زدگی برخی از افراد زیاده خواهی طرف مقابل را افزایش می دهد/ در صورت شکست توافق قسمتی از این مسئولیت به عهده ذوق زدگان است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: ذوق زدگی برخی افراد منجر به افزایش زیاده خواهی طرف مقابل می شود چرا که می تواند از این فرصت استفاده کند و به طرف ایرانی زور بگوید.

صاحب‌خبر -

فواد ایزدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به ذوق زدگی برخی از افراد پیش از توافق گفت: ما مشکلی با مردم نداریم و تنها مشکل مان با برخی از رسانه ها و افراد است که به دلیل سیاسی کاری و جناحی بودن فضایی را ایجاد می کنند که در نهایت به روند مذاکرات صدمه می زند.

 

وی تصریح کرد: در عالم دیپلماسی دو طرف مذاکره بر سر خطوط قرمزشان به ارزیابی می نشینند و اگر یک طرف مذاکره احساس کند که طرف مقابل آن قدر به سرانجام توافق نیازمند است با تحت فشار قرار دادن طرف مقابل توافق را می پذیرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه زمانی که طرفی تحت فشار قرار بگیرد توافقی را مجبور است امضا کند اظهار داشت: ذوق زدگی برخی افراد منجر به افزایش زیاده خواهی طرف مقابل می شود چرا که می تواند از این فرصت استفاده کند و به طرف ایرانی زور بگوید.

 

وی افزود: طرف غربی باید بداند که اگر طبق چارچوب های کشورمان قدم برندارد تیم مذاکره کننده ایرانی میز مذاکره را ترک می کند.

 

ایزدی با بیان اینکه ذوق زدگی پیش از توافق به منافع ملی مان در توافق آسیب می زند تاکید کرد: طرف مقابل برای رسیدن به توافق فشار را بر تیم ایرانی زیاد می کند و غرب هم شروع به زیاده خواهی می کند این نوع ادبیات و رسانه ها پیش از انجام توافقات می تواند رسیدن به توافق را سخت کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با صحبت این گونه افراد پای میز مذاکره فضایی ایجاد می شود و طرف غربی احساس می کند که تیم ما نیاز به هر گونه توافق دارد پس انتظار طرف غربی بالا می رود و مذاکرات شکست می خورد افرادی که دچار ذوق زدگی می شوند بدانند اگر روزی مذاکرات با شکست مواجه شود بخشی از مسئولیت آن به عهده آنان و عملکرد آنهاست.

نظر شما