شناسهٔ خبر: 6213671 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ جزئيات توافق کرار و استقلال

سرانجام مذاکرات بين مديربرنامه‌هاي جاسم کرار و علي نظري‌جويباري به نتيجه رسيد و طرفين براي تداوم قرارداد فصل گذشته به توافق رسيدند تا اين بازيکن عراقي هم در استقلال مظلومي ماندگار شود.

صاحب‌خبر -

کمال ذاکر‌زاده
سرانجام مذاکرات بين مديربرنامه‌هاي جاسم کرار و علي نظري‌جويباري به نتيجه رسيد و طرفين براي تداوم قرارداد فصل گذشته به توافق رسيدند تا اين بازيکن عراقي هم در استقلال مظلومي ماندگار شود.

10 درصد در انتهاي فصل
علي نظري‌جويباري نماينده باشگاه استقلال در اين جلسه درخصوص چگونگي توافق صورت گرفته بين دو طرف تاکيد کرد که باشگاه پذيرفت سي درصد از مبلغ قرارداد کرار را به صورت نقدي در ابتداي فصل پرداخت کند، شصت درصد از رقم قرارداد کرار هم به صورت قسطي و بعد از پايان هر بازي به وي پرداخت خواهد شد و 10 درصد باقيمانده از قرارداد اين بازيکن در پايان رقابت‌هاي فصل پيش رو به کرار پرداخت مي‌شود.
نظري اشاره‌اي به رقم دقيق قرارداد اين بازيکن نکرد و فقط مدعي شد چند بند مهم و واجب به قرارداد کرار اضافه شده تا همکاري وي با باشگاه قانونمند و داراي ضوابط ويژه باشد.

مدير برنامه‌هاي کرار از طرف جاسم تعهد داد
در تماس با مدير برنامه‌هاي کرار همين سئوال را از وي پرسيديم و در اين باره شنيديم: در مورد تک تک بندهايي که به اين قرارداد اضافه شده دو طرف به بحث و تبادل پرداختم و با توافق درخصوص اين مسائل همه‌چيز را در قالب پيش‌نويس قرارداد مکتوب کرديم تا واحد حقوقي باشگاه اين بندها را در قالب يک توافق قانوني مجددا بازنويسي کند. قرارداد جديد به صورت رسمي به توافق نامه فصل گذشته الحاق شود.
او در خصوص متن توافقات صورت گرفته بين دو طرف هم گفت: باشگاه استقلال يک سري مسائل درخصوص شيوه عملکرد کرار در فصل آينده را مدنظر قرار داده بود که البته خيلي از آنها به خاطر بي‌پولي باشگاه به‌وجود آمد. شرايطي که اميدوارم در فصل پيش رو ديگر تکرار نشود لذا در اين مورد با اطمينان خاطر از طرف کرار تعهد دادم که اين حواشي ادامه پيدا نخواهد کرد.
ظاهرا موضوع مورد توجه مديران استقلال اخراج‌هاي بي‌مورد کرار در جريان بازي‌هاي آبي‌پوشان بود که مدير برنامه هاي کرار قول داده اين اتفاق ديگر تکرار نشود و در صورت تکرار بي‌حرف و حديث جريمه باشگاه در اين زمينه را بپذيرد.

450 ميليون مي‌گيرد و مي‌آيد
درخصوص مبلغ مورد توافق دو طرف و پولي که بايد در ابتداي کار پرداخت شود هم مديربرنامه‌هاي کرار گفت: ما از خواسته مالي خود کوتاه آمديم و پذيرفتيم که کرار با مبلغ يک ميليارد تومان قرارداد فصل گذشته‌اش را براي سال آينده هم ادامه دهد از طرف ديگر باشگاه پذيرفت علاوه بر پرداخت سي درصد قرارداد در ابتداي کار مبلغ پنجاه هزار دلار مطالبات معوقه اين بازيکن هم در ابتداي شروع کارش در تيم به وي پرداخت شود تا در واقع اين بازيکن عراقي در ابتداي قراردادش با آبي‌پوشان چهارصد و پنجاه ميليون تومان پول نقد دريافت کند.

جريمه دلاري براي هر روز غيبت
بند ديگري که مديران باشگاه استقلال موفق شده‌اند به قرارداد فصل گذشته کرار اضافه کنند موضوع مرخصي‌هاي جاسم‌کرار است و مديربرنامه هاي اين بازيکن از سوي موکلش پذيرفته او تنها در شرايطي ايران را ترک کند که اجازه کتبي مديرعامل را داشته باشد و کادرفني هم مخالفتي با اين قضيه نکند بديهي است در غير اين صورت کرار بايد آماده جريمه به خاطر عدم پايبندي به تعهدات سپرده‌اش در ابتداي فصل باشد و براي هر روز غيبت و عدم حضور در ايران دو هزار دلار جريمه پرداخت کند.

کرار از فردا در تمرين استقلال
جاسم کرار فردا پس از حضور در تهران ضميمه الحاقي به قراردادش با باشگاه استقلال را امضا مي‌کند و دو طرف با پذيرش شرايطي که ديروز در مورد آنها به توافق رسيده‌اند همکاري در قالب تمرينات آماده‌سازي فصل آينده را آغاز خواهند کرد.
قرار شده مبلغ درخواستي کرار براي شروع کار تا قبل از پايان هفته جاري به وي تحويل داده شود.
آبي‌پوشان با توجه به اتفاقات و حواشي که فصل گذشته توسط کرار ايجاد شد تا توانستند محکم کاري کردند و با روي کاغذ بردن تمام خواسته‌هاي باشگاه سعي دارند يک کرار بي‌حاشيه و مطيع را براي رقابت‌هاي سال آتي در اختيار داشته باشند. حالا تا چه اندازه اين بندهاي بازدارنده روي رفتار جاسم کرار تأثيرگذار باشد و اين بازيکن عراقي چقدر در حواشي خواسته يا ناخواسته فاصله مي‌گيرد موضوعي است که فقط گذر زمان تعيين مي‌کند و هيچ کس نمي‌تواند از حالا در مورد آن با قاطعيت اظهارنظر کند حتي خود کرار که اين تعهدات را به صورت کتبي امضا کرده و ملزم به اجراي آنهاست!

 

نظر شما