شناسهٔ خبر: 6195885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مهلت نهایی مذاکرات هسته ای چهارشنبه یا بامداد پنجشنبه

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرات هسته ای با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد ضمیمه فنی حل شده است، گفت: مهلت نهایی، آخر شب چهارشنبه یا بامداد پنجشنبه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از وین، یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرات هسته ای در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما اعلام کرد: 70 درصد ضمیمه فنی حل شده است. در مورد ضمیمه های دیگر برجام 90 درصد کار به پیش رفته است.

این منبع آگاه درباره مهلت مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1 +5  گفت: ضرب الاجل نهایی آخر شب چهارشنبه یا بامداد پنجشنبه است. وی درباره اختلافات موجود در مسیر رسیدن به توافق هسته ای گفت: مشکلات جدی و اساسی وجود دارد که باید حل شود.

مذاکرات هسته ای وین

در حالیکه مذاکرات فشرده و سخت هسته ای در هتل کوبورگ وین ادامه دارد، همه طرف ها می خواهند این ماراتن را در زمان مقرر به پایان برسانند. حاضران با بیان اظهارات دو پهلو می گویند: اکنون بهترین زمان برای توافق  است، اما برخی اختلاف ها همچنان باقی است.

حضور مجدد وزیران امور خارجه کشور های 1+5 و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برای دومین بار در یک هفته گذشته، مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای جهانی را وارد مرحله جدیدی کرده است.

قرار است امروز نشست وزیران امور خارجه ایران و گروه 1+ 5  برگزار شود. دیدار وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی و وزیر امور خارجه کشورمان نیز پیش بینی شده است.

دیروز علاوه بر برگزاری چهاردورمذاکره بین وزیران امور خارجه  ایران و آمریکا، جلسات داخلی وزیران اروپایی و امریکا نیز برگزار شد.

محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم دیروز دیدار کوتاهی داشتند.

 

ظریف وزیر امور خارجه

وزیر امورخارجه کشورمان  که بهمراه تیم مذاکره کننده هسته ای، در مراسم شب احیا در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین حضور یافته بود در جمع خبرنگاران گفت: برخی اختلافات باقی است ،نتیجه کار هنوز معلوم نیست.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هنگام ورود به وین با بیان اینکه فضای مذاکرات مثبت و خیلی خوب است، افزود: پیام امروز من این است که اگر باید توافقی حاصل  شود، زمانش اکنون  است. توافق بسیار نزدیک است اما باید اراده سیاسی  به تصمیم سیاسی تبدیل شود.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری درمقابل هتل کوبورگ گفت: امید داریم توافقی خوب بددست آید ولی هنوز به چنین مرحله ای نرسیده ایم و مسائلی دشوار پیش رو داریم.

وزیر امور خارجه آلمان هنگام ورود به وین گفت: یک هفته مذاکره فشرده را پشت سر گذاشتیم و چارچوب توافق شفاف تر شده است. اشتاین مایر افزود : کلیات توافق با ایران تدوین شده، اما ممکن است اراده سیاسی برای تصویب آن فراهم نباشد. اشتاین مایر اظهارداشت: دو گزینه پیش رو داریم؛ یا همه می بریم ویا هیچ کس برنده نیست.

وزیر امور خارجه روسیه هم از سخت بودن مذاکرات خبر داد و گفت: در زمان پیش رو تصمیم سیاسی مهم است.

دانلود
 

نظر شما