شناسهٔ خبر: 617060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بررسی تیم‌های حاضر در لیگ چهاردهم؛

تراکتورسازی؛ بدون علی کریمی و ستاره‌ها/ بار سنگین تونی روی دوش خطیبی

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در حالی به چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر پا می‌گذارد که در مسابقات چهارجانبه جام شهدا با پیروزی برابر استقلال عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. سرخپوشان تبریزی اما برخی از ستاره های فصل گذشته خود را به همراه ندارند که شاخص‌ترین آنها علی کریمی مرد محبوب فوتبال ایران است که برای همیشه از بازی در مستطیل سیز خداحافطی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تراکتورسازی تبریز هم از آن دسته تیم‌هایی بود که با پایان لیگ سیزدهم برای تمدید قرارداد سرمربی خود به مشکل خورد و کار تا جایی پیش رفت که "تونی اولیویرا" سرمربی پرتغالی ترجیح داد دیگر برای مربیگری به تراکتورسازی نیاید. بن بست در مذاکرات تراکتورسازی با تونی، مسئولان باشگاه را مجاب کرد تا سراغ مربیان خارجی دیگر بروند. آنها حتی در مقطعی با "ولادیمیر پتروویچ" مذاکره کرده و به توافقاتی هم دست یافتند. با این حال هر چه بود این مربی هم از حضور در تیم تراکتورسازی منصرف شد تا در نهایت طرح استفاده از مربی خارجی در تراکتورسازی شکست بخورد.

پس از آن مسئولان باشگاه مذاکراتی با مربیان داخلی از جمله حسین فرکی هم انجام دادند ولی در این زمینه هم موفقیتی نصیب تراکتورسازی نشد تا سرانجام رسول خطیبی بعد از کش و قوس فراوان سکان هدایت این تیم تبریز را بر عهده بگیرد.

انتخاب خطیبی موجی از انتقادات را نسبت به حضور این مربی در تیم تراکتورسازی در پی داشت و باشگاه را برای چند روز تحت فشار قرار داد. با وجود این مسئولان تراکتورسازی که از توافق با سایر گزینه‌ها ناامید شده بودند از انتخاب خود ابراز رضایت کرده و خطیبی را ضامن موفقیت تیم در فصل آینده دانستند.

با قطعی شدن حضور خطیبی، ستاره‌های این تیم هم یکی، یکی از تراکتورسازی جدا شدند. سعید دقیقی و محمد نصرتی از این تیم به پیکان رفتند. مهدی کریمیان و میلاد فخرالدینی راهی استقلال شدند و مسعود ابراهیم‌زاده هم که عملکرد خوبی در فصل گذشته داشت ترجیح داد از جمع سرخپوشان جدا شود. کار تا جایی پیش رفت که حتی بین مدیران باشگاه و مرتضی اسدی کاپیتان تیم اختلافات شدیدی ایجاد شد و اسدی هم عطای بستن بازوبند کاپیتانی در تراکتورسازی را به لقایش بخشید و به گسترش فولاد رفت. علی کریمی هم که از فوتبال خداحافطی کرد.

در مقابل موج کوچ بازیکنان مطرح تراکتورسازی، رسول خطیبی روی بازیکنان جوان دست گذاشت و تعدادی از شاگردان فصل گذشته خود در تیم گسترش فولاد را به تیم تراکتور آورد. خطیبی همچنین سعی کرد خلاهای ایجاد شده در تراکتورسازی را با خرید بازیکنانی مثل فرید کریمی، جابر انصاری و علا عبدالزهرا پر کند ولی هواداران این تیم با وجود حضور تراکتورسازی در تورنمنت جام شهدا و بازی مقابل تیم‌های استقلال و پیکان هنوز نسبت به آینده تیمشان مطمئن نیستند.

چه اینکه قهرمان فصل گذشته جام حذفی که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم هست، سال گذشته با وجود بازیکنان مطرح و حضور یک مربی باتجربه نتوانست در آسیا کاری از پیش ببرد.

البته جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی نظر دیگری دارد و نسبت به موفقیت این تیم در لیگ چهاردهم بسیار امیدوار است: " بر خلاف انتقاداتی که می‌شد، ما تیم خوبی بسته‌ایم. هواداران متوجه شدند که تراکتورسازی تیم ضعیفی نیست! اگر نظر مرا بخواهید در نقل و انتقالات از نظر مالی نمره 19 گرفتیم و نسبت به پارسال هزینه‌های کمتری داشتیم. در رعایت سقف قرارداد هم نمره 20 به خودمان می‌دهم! از نظر من سال خوبی در انتظار تراکتورسازی خواهد بود".

رقابت تراکتورسازی با مدعیان دیگر از جمله استقلال و پرسپولیس پیش از شروع لیگ و خارج از مستطیل سبز استارت خورده است. باشگاه تراکتورسازی روز پنجشبه در واکنش به رقم قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس، آنرا صوری و خودساخته خواند و مدعی شد پولی که بازیکنان این دو تیم گرفته‌اند، بیشتر از این است. حالا باید منتظر شروع لیگ و ارزیابی عملکرد شاگردان خطیبی ماند؛ تیمی که نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی داشته و هواداران دیگر بازیکنان سرشناسی چون علی کریمی، مرتضی اسدی، مهدی کریمیان و ... را در آن نخواهند دید.

سرخپوشان تبریزی در حالی گام در چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر می گذارد که پنجشنبه گذشته با پیروزی برابر استقلال در فینال جام شهدا جام قهرمانی را بالای سر بردند.

 

نظر شما