شناسهٔ خبر: 6166604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

برای آشنایی جامعه با مفاهیم قرآن راهکار اجرایی اندیشیده شود

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به اینکه آشنایی با الفاظ قرآن کریم در وضعیت خوبی است، گفت: اما باید برای آشنایی جامعه با مفاهیم قرآنی راهکار اجرایی اندیشیده شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی نجفی‌قدسی شنبه‌شب در جلسه اعضای انجمن قرآن‌پژوهی حوزه با آیت الله متقدایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که جامعه با آن رو به‌ رو است اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در کشور در باب حفظ، تلاوت و قرآن گسترش یافته و مطلوب است ولی آنچه که موجب نگرانی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید شده این است که مبادا کار در همین سطح باقی بماند و وارد مرحله فراگیری و بهره‌مندی از مفاهیم قرآنی نشویم.

وی بیان کرد: این موضوع یکی از مباحث ضروری است و باید از سوی فعالان عرصه قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به اینکه آشنایی با الفاظ قرآن کریم در وضعیت خوبی است گفت: اما باید برای آشنایی جامعه با مفاهیم قرآنی راهکار اجرایی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به این نیاز باید از سوی متخصصان امر دنبال شود و انجمن قرآن‌پژوهی، مکانی مطلوب برای دنبال کردن این هدف است گفت: اگر شما به این مسئله ورود پیدا نکنید در خوشبینانه‌ترین شکل این است که هیچ کس به این بحث ورود پیدا نکند.

نجفی‌قدسی با اشاره به دغدغه آیت‌الله مقتدایی درخصوص ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه گفت: اساتید و فعالان عرصه قرآن می‌توانند در بیت علامه طباطبایی تجمع کرده و در این خصوص راهکارهای لازم تدوین شود و قطعا شورای عالی حوزه علمیه نیز حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید در این  زمینه بحث و تبادل نظر صورت گیرد گفت: امیدواریم با مشارکت اساتید حوزوی و همچنین حمایت شورای عالی حوزه بتوانیم درباره دستیابی به این هدف به راهکارهای اجرایی برسیم و حرکت انتقال از سطح قرآن به متن قرآن کریم صورت گیرد.

انتهای پیام/2258/م30/ض1002

نظر شما