شناسهٔ خبر: 6160582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان:

ایستگاه‌های صدور کارت ملی هوشمند در لرستان افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: تعداد ایستگاه‌های تعبیه شده صدور کارت هوشمند در لرستان کافی نیست که باید افزایش یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حسین میر دریکوندی عصر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: در بسیاری از موارد، بیکاری را مهم‌ترین عامل بالا رفتن سن ازدواج می‌دانند درحالی‌که بسیاری از کارکنان ادارات و افراد شاغل همچنان مجرد هستند و تمایلی به ازدواج ندارند، این نشان می‌دهد که عامل فرهنگی قدرتمندتر از عامل اقتصادی عمل کرده است.

وی با اشاره به لزوم ارائه آموزه‌های دینی و فرهنگی پیرامون اهمیت موضوع ازدواج به جوانان، افزود: بالا رفتن آمار طلاق، هراسی در دل جوانان ایجاد کرده که رغبت آن‌ها را به ازدواج کاهش داده است و برخی دیگر نیز نگران امرارمعاش هستند که این نگرش‌ها باید اصلاح شود.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان بالا رفتن سطح توقعات جامعه را یکی دیگر از دلایل بالا رفتن سن ازدواج دانست و عنوان کرد: امروز معیارهایی مانند اخلاق و تدین جایگاه واقعی خود را در انتخاب همسر از دست‌داده و اقتصاد و دارایی فرد در امر ازدواج حرف اول را می‌زند که لازم است طلاب حوزه‌های علمیه در این رابطه ورود پیدا کنند.

وی با هشدار نسبت به کاهش نگران‌کننده نرخ جمعیت، تصریح کرد: در حال حاضر میزان باروری 1.8 درصد است، اگر بتوانیم این نرخ را به 2.5 درصد برسانیم در سال 1420 جمعیت کشور 109 میلیون نفر می‌شود اما اگر نرخ بارور فعلی به یک درصد کاهش یابد در سال 1420، جمعیت ایران به 58 میلیون نفر کاهش می‌یابد.

میر دریکوندی خاطرنشان کرد: اگر جمعیت کشور به همین ترتیب کاهش یابد، در آینده به همین اتباع خارجی که امروز اصرار به خروج آن‌ها از کشور داریم، برای بازار کار محتاج می‌شویم و این‌یک چالش است که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی شود و پدیده پیری جمعیت کنترل شود.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل ثبت‌احوال لرستان و شهرداری خرم‌آباد، امضاشده که به‌موجب آن بنا بود در صورت تولد هر نوزاد در خرم‌آباد، یک نهال کاشته شده و پیغام تبریکی نیز برای والدین نوزاد ارسال شود ولی این مهم تاکنون عملی نشده است.

میر دریکوندی گفت: ممکن است سایر استان‌ها در اجرای این طرح از ما پیشی بگیرند، بنابراین می‌طلبد شهرداری هر چه سریع‌تر همکاری خود را با ما جهت اجرای این طرح آغاز کند.

وی در رابطه با کارت‌های هوشمند ملی، افزود: ایستگاه‌هایی برای صدور کارت هوشمند در لرستان تعبیه‌شده که البته تعداد آن‌ها کافی نیست و باید افزایش یابد و این نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است و مردم نیز می‌توانند به‌طور اینترنتی نسبت به ثبت‌نام برای کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر

نظر شما