شناسهٔ خبر: 6156202 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تصاویر العربیه از فرار داعشی‌ها از لیبی به مصر

بین الملل > آفریقا - منابع نظامی لیبی روز شنبه از فرار دهها تن از شبه نظامیان مسلح داعش در لیبی به سوی مرزهای مصر خبر دادند.

صاحب‌خبر -
لطفا منتظر بمانید...
mp4

 

 

 

وب سایت شبکه خبری العربیه گزارش داد، دکتر صلاح الدین عبدالکریم مشاور نظامی لیبی، در گفت و گویی بار وزنامه فرامنطقه ای شرق الاوسط، گفت:«بر اثر در گیری میان ارتش لیبی و تروریست ها در شهر «درنه» لیبی طی دو ماه گذشته، ده ها تن از عناصر مسلح داعش از مرزهای مشترک زمینی و دریایی وارد خاک مصر شده اند».

مشاور نظامی لیبی در بخشی از این گفت وگوی در باره احتمال اینکه مواد منفجره که در حملات تروریستی اخیر در مصر استفاده شد، از لیبی به مصر انتقال داده شدند، گفت:«بعید نمی دانم ما در مقابل یک شبکه تروریستی گسترده ای قرار گرفته ایم که از سوریه و عراق تا لیبی و مصر امتداد دارد و اعضای آن همدیگر را کمک می کنند و تجربه های تروریستی، آموزش سلاح و تربیت بمب گذاران انتحاری را با همدیگر تبادل می کنند».

در همین حال در یک حمله انتحاری خودروی بمب گذاری شده در شهر«درنه» واقع در شرق لیبی شش نفر کشته و دست کم 15 نفر تعدادی زن و کودک زخمی شدند.

به گزارش منابع خبری لیبی عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده را در میان انبوه حمعیت در منطقه شیحا در جنوب شهر درنا منفجر کرد.

همزمان با این حمله انتحاری شهر«درنه» شاهد درگیری شدیدی میان شبه نظامیان مسلح وابسته به "شورای مجاهدین درنه" و گروه داعش بوده است.

از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 میلادی، این کشور صحنه درگیری های خونینی بوده است به طوری که ثبات سیاسی ، فعالیت های اقتصادی و تجارت این کشور تحت تاثیر ناآرامی ها کنونی به شدت آسیب دیده است.

گروه تروریستی داعش در حال حاضر بخش های وسیعی از این کشور را در تصرف خود دارند.

52310

برچسب‌ها:

نظر شما