شناسهٔ خبر: 60393029 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شرکت داروسازی آمریکایی با آغاز آزمایش‌های انسانی تراشه الکترونیکی «ماسک» موافقت کرد

صاحب‌خبر -
شرکت داروسازی آمریکایی با آغاز آزمایش‌های انسانی تراشه الکترونیکی «ماسک» موافقت کرد

خبرگزاری آریا-شرکت نورو لینک که متعلق به میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک است، اعلام کرد که از سازمان غذا و داروی ایالات متحده تاییدیه ای برای آزمایش کاشت یک تراشه الکترونیکی در مغز انسان دریافت کرده است که برای درمان شرایط پزشکی از جمله نابینایی و  فلج شدن استفاده می شود.

به گزارش سرویس علمی آیا؛این شرکت در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: ما خوشحالیم که به شما اطلاع می دهیم که تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده را برای راه اندازی اولین آزمایش بالینی دریافت کرده ایم.

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، پیش از این انتظار داشت که شرکتش تأییدیه های لازم را برای شروع آزمایشات با تراشه الکترونیکی خود بر روی انسان برای درمان برخی از بیماری ها مانند فلج و نابینایی دریافت کند، زیرا قبلاً توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده رد شده بود.

ماسک معتقد است که هدف راهبردی این است که روزی به درمان اختلالات مغزی از طریق تراشه و همچنین درمان اختلالات مغزی و نخاعی برسیم و بتوانیم بینایی را به مردم بازگردانیم و آرزوی خود را برای نقش روزافزون این تراشه توسط افراد سالمبرای  درمان چاقی، اوتیسم و افسردگی  بیان کرد.

نظر شما