شناسهٔ خبر: 59693737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد؛

طی 20 گذشته بیش از ۲ هزار هکتار از جنگل های گلستان در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: آتش سوزی در پارک ملی گلستان درسال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ کاهش ۹۲درصدی داشته است و هزاران گونه جانوری و گیاهی کمیاب در پارک ملی گلستان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

محمدرضاکنعانی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: درسفر ریاست جمهوری به گلستان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به محیط زیست تخصیص پیدا کرد و توانستیم استان را به شبکه اطفای حریق مجهزکنیم.عدم استقرار دائم بالگرد از مهمترین چالش اطفا حریق در جنگل‌های گلستان است.

وی ادامه داد: از ظرفیت نیروهای بسیج برای اطفا حریق استفاده می کنیم وتعاملات خوبی با بقیه دستگاه مانند هلال احمر ومنابع طبیعی داریم. هزاران گونه جانوری و گیاهی کمیاب پارک ملی گلستان وجود دارد ومردم منطقه و مسافران در حفظ و نگهداری جنگل در پارک ملی گلستان همکاری کنند.

کنعانی بیان کرد: در۲۰ سال گذشته ۲ هزار ۵۰۰ هکتار از جنگل های پارک ملی گلستان درآتش سوخت و ۲۶۰۰ گونه جانوری براثر برخورد با ماشین های عبوری از جاده تلف شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه ورود بی‌ضابطه به داخل پارک ملی گلستان باعث تغییر اکوسیستم و تعدد آتش‌سوزی‌ها شده است و باید مناطق تفرجگاهی ایجاد شود تا کمتر شاهد حوادث در این منطقه باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما