شناسهٔ خبر: 594003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

7849 زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد می‌شوند

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور گفت: امسال هفت هزار و 849 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در کشور واجد شرایط آزادی هستند که با کمک افراد خیر به کانون خانواده‌هایشان بازخواهند گشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا علی‌اکبر یساقی، سه‌شنبه در آیین جشن گلریزان بوشهر افزود: از بدو تاسیس ستاد دیه در سال 69 تاکنون 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد با کمک این ستاد و افراد خیر آزاد شده‌اند که از این تعداد هفت هزار و 735 نفر مربوط به سال 92 است.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر رتبه نخست کشور در برگزاری جشن گلریزان در سال جاری را به دست آورده است افزود: در پنج سال گذشته بیش از یکهزار جشن گلریزان در کشور برگزار شد و در این آیین‌ها نیکوکاران بیش از 850 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کردند.
یساقی ادامه داد: امسال رهبر معظم انقلاب یک میلیارد و 500 میلیون ریال و روسای قوای سه‌گانه نیز دو میلیارد و 300 میلیون ریال در قالب جشن‌های گلریزان به ستاد دیه کشور کمک کردند.
وی افزود: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور به 435 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون ستاد دیه نیز در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرايم غیرعمد خراسان جنوبی در بیرجند گفت: از سال 87 که مجلس قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث را وضع کرد، تعداد زندانیان ناشی از تصادفات از 55 نفر به دو نفر در روز کاهش یافته است.
«محمد علی ساری» بدون اشاره به میزان وقوع سالانه سوانح رانندگی افزود: کشورمان بعد از کشور سیرالئون رتبه دوم تلفات جاده‌ای جهان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: از هفت هزار و 735 نفر زندانی آزاد شده سال گذشته 205 نفر آنان زن بودند، که با 18 هزار میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند که 65 درصد از این مبلغ از طریق گذشت شاکیان تامین شد.
وی همچنین اظهار داشت: امسال در جشن گلریزان خراسان جنوبی، ستاد دیه کشور مبلغ 140 میلیون ریال برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کرده است.
مبلغ سه میلیارد و 90 میلیون ریال در جشن گلریزان خراسان جنوبی برای آزادسازی 20 زندانی جرایم غیرعمد کمک شد.

نظر شما