شناسهٔ خبر: 59366810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه فوتی و ۲۵ مجروح براثر واژگونی خودروهای حامل اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- رئیس اورژانس‌ پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: براثر واژگونی ۲ دستگاه خودرو حامل اتباع بیگانه در محدوده شهرهای سراوان و زاهدان سه نفر کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

دکتر فریبرز راشدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در نخستین حادثه صبح امروز براثر واژگونی یک دستگاه خودروی تویوتا حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در محور فرعی جالق به سینوکان سراوان یک نفر فوت و ۲۵ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: ۱۲ نفر از مصدومان این حادثه در محل درمان و ۱۳ نفر دیگر توسط پنج دستگاه آمبولانس به بیمارستان رازی شهرستان سراوان انتقال یافتند.

رئیس اورژانس‌ پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دومین حادثه نیز در ۱۰ کیلومتری زاهدان محدوده قطار خنجگ رخ داد که در این حادثه براثر واژگونی خودروی سمند  هر ۲ سرنشین خودرو فوت کردند.

به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان همواره در معرض معضلاتی چون قاچاق انسان، موادمخدر، موادسوختی و کالا قرار دارد.
برخی افراد سودجو فعال در قاچاق انسان پس از انتقال اتباع خارجی غیر مجاز به داخل کشور آنان را با خودروهای تیزرو سواری و وانت به استانهای داخلی انتقال می دهند که در این میان برخی رانندگان برای فرار از چنگ قانون با سرعت زیاد در جاده های اصلی و فرعی حرکت می کنند که بعضا منجر به حوادث جبران ناپذیری می شوند.
برخی از این رانندگان در هر خودروی سواری با ظرفیت ۵ نفر تا ۱۸ نفر و در خودروهای وانت تا ۳۰ نفر را نیز سوار کرده و در جاده ها به حرکت در می آیند.
متاسفانه هرساله قاچاق سوخت و انسان در جاده های سراوان سبب تلفات و خسارات زیادی می ‌شود.

نظر شما