شناسهٔ خبر: 59366293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرخوب|دختر ایرانی نابغه جهان را می‌شناسید؟!/ مهار تورم از میوه‌فروشی کوچک آقا حمید

می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست و بهاری است امسال که متقارن شده با بهار بندگی، مهمانی خدا و میزبانی بی کم و کسرش! بهار فرصت شروع دوباره است. طبیعت نو می‌شود که ما هم با الهام از طبیعت زندگی جدید و تازه‌ای از سر بگیریم. بهار بندگی خدا هم که نورعلی نور!

صاحب‌خبر -

گروه خبرخوب:می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست و  بهاری است امسال که متقارن شده با بهار بندگی، مهمانی خدا و میزبانی بی کم و کسرش! بهار فرصت شروع دوباره است. طبیعت نو می‌شود که ما هم با الهام از طبیعت زندگی جدید و تازه‌ای از سر بگیریم. بهار بندگی خدا هم که نورعلی نور! می‌‍آید و هرچه آلودگی‌‍‌ روح و جان‌مان است را می‌شوید و  با خود می‌برد تا با قلم تازه‌ای دفتر بندگی‌مان را پر کنیم! بسته خبرخوب روزانه ما نیز چیزی غیر از این نیست. اینکه زندگی‌مان را هر روز بیشتر به نیکی‌ها و خوبی‌ها، امید و موفقیت گره بزنیم. چند جرعه خبرخوب نوش‌جانتان.امیدواریم امسال خبر‌های خوب‌مان مثل همیشه به دست شما رقم بخورد! شما که جان ایرانید. 

مدال نابغه جهانی بر گردن دختر ایرانی! 

بازی زن، زندگی، آزادی را یادتان می‌آید. همانی که شاید یکی از کوچک‌ترین ابعادش نادیده گرفتن و خدشه‌دار کردن چهره هزاران زن ایرانی موفق بود! زنانی که برای دیگر کشورها هم نسخه‌ کاملی از زن مسلمان بودند که در عرصه‌های مختلف افتخار آفرین شدند. بماند که زن، زندگی، آزادی می‌خواست چهره دیگری از زن ایرانی به نمایش بگذارد اما بگذارید در اولین بسته‌های خبرخوب سال جدید دختر ایرانی را به شما معرفی کنیم که نابغه جهانی است! «یسرا سلیمانی»، دختر بلوچی که اهل شهرستان فنوج سیستان و بلوچستان است، در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی به مقام اول جهانی دست پیدا کرده. یسرا از نوابغ ریاضی ایران و دنیا است و  ششمین باری است که این عنوان را از آن خود می‌کند! استعداد و قدرت تمرکز و ذهن این دختر 15 ساله در حدی است که می‌تواند ۲۰۰ سوال ریاضی را در کمتر از هشت دقیقه حل کند. او در مسیر مریم میرزاخانی قدم گذاشته و آرزویش رسیدن به جایگاه علمی نابغه ریاضی جهان، مریم میرزاخانی است. گرچه سیستان و بلوچستان از استان‌های محروم به شمار می‌رود اما گنج‌هایی این چنین در دل خود جای داده. گنجی که نظیرش در گوشه گوشه کشورمان کم نیست و فرصت درخشش برایشان بسیار است. ببینید اینجا ایران است و این یک نسخه از دختر ایرانی است!

 

مهار تورم از میوه‌فروشی کوچک آقا حمید!

بانگ بهار که نواخته می‌شود و سال جدید از راه می‌رسد همگان منتظرند تا ببیند رهبر معظم انقلاب چه نامی برای سالی که در راه است انتخاب می‌کند. برای آن‌ها که همیشه گوش به فرمان ولی‌فقیه و رهبرشان هستند این فقط یک نام نیست، دورنمای سال‌شان است. فرمان رهبرشان است برای مردم و دولت که دست در دست هم حال کشور را روز به روز خوب‌تر کنند. همین چند روز پیش بود که آقا میان فرمایشات‌شان امسال را به نام سال«مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کردند. از همان لحظه‌ها اول هم خیلی‌ها مثل آقاحمید به درایت و نکته‌بینی رهبرشان لبیک گفتند و برای تحقق این شعار قدم برداشتند. مخاطبان خبرخوب عکسی از مغازه میوه فروشی آقا حمید فرستادند و کار زیبای او را به تصویر کشیدند. در این مغازه میوه‌فروشی بعد از نامگذاری سال جدید تابلویی با این مضمون نصب شده که:«تمام میوه‌ها فقط با 5درصد سود فروخته می‌شود!» 

 

مهمانی خدا و مهربانی بنده‌‌ی خدا!

رمضان خجسته‌ترین و بهترین ماه اسلام است و ماه مهمانی خداست! مهمانی چنین بزرگ و غنی‌ای هم که سراسر برکت است و لطف. اما چرا در این مهمانی باید روزه دار بود را امام صادق پاسخ می‌دهد:«روزه به این دلیل واجب شد که میان فقیر و غنی مساوات برقرار گردد، و این بدان جهت است که غنی، طعم گرسنگی را بچشد و نسبت به فقیر ادای حق کند.» اصلا یکی از برکات ماه رمضان هم همین است. ماه مهمانی خداست و مهربانی بندگان خدا در حق هم! حالا یکی از این مهربانی‌ها مثل همیشه در قاب خبرخوب ما قرار گرفته. یک نانوایی کار زیبا و جالبی را به مناسب ماه مبارک انجام داده تا فقرا هم بتوانند بدون پرداخت پول از نان خوش عطر و طعم تازه‌اش بچشند و سیر شوند. نانوای مهربان روی کاغذی نوشته:«اگر پول نداری یا مشکلی مالی داری بدون اینکه با من یا با شخص دیگری صحبت کنی نان خود را بردار و برو!» 

سالی که با رکورد پشت سر گذاشتیم! 

1401 با تمام خاطراتش کوله‌بار سفر بست و رفت تا در دفتر تاریخ همه آنچه در خود جای داده را ثبت کند. اما این  1401 پر فراز و نشیب قدمی بود برای رشد و پیشرفت کشور. چرا که اتفاقات قابل توجهی در آن افتاد. صدرنشین این اتفاقات هم محقق شدن بیشترین میزان صادرات غیرنفتی در تاریخ ایران است. «علیرضا پیمان‌پاک» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در توئیتی خبر داد:« آمار صادرات غیرنفتی کشور در سال ۱۴۰۱ (بدون نفت،میعانات،برق) از مرز ۵۲.۵ میلیارد دلار گذشت. درآمدهای صدور خدمات (گردشگری و...) و خدمات فنی و مهندسی نیز بیش از ۱۲میلیارد دلار برآورد می‌شود. الحمدالله بیشترین میزان صادرات غیرنفتی در تاریخ ایران محقق شد »
از دیگر قشنگی‌های سالی که گذشت این بود که صادرات ایران به کشورهای همسایه رشد 20 درصدی را تجربه کرد.  

 

یک تیر و دونشان برای بهره‌مندی از رمضان!

درست است که در ماه رمضان خواب مومن هم عبادت است اما حیف است در این ماه پرفیض به همین عبادت بسنده کنیم و از مابقی برکات این سفره محروم شویم. رسول اکرم(ص) در رابطه با عظمت ماه رمضان می‌فرماید:«رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه‏ اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم است». بیایید از همین روزهای اول برای ماه مهمانی خدا برنامه‌ریزی کنیم تا هم رحمت و مغفرتش نصیب‌مان شود هم رهایی از آتش جهنم! قرآن خواندن، ذکر گفتن و استغار کردن، صله‌رحم و افطاری دادن را که هرکدام در این ماه فضیلت و ثواب‌شان قابل شمارش نیست را در برنامه روزداری امسال‌مان قرار دهیم تا هرچه با شکوه‌تر مهمانی خدا را پشت سر بگذاریم و به تعالی برسیم!

خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

نظر شما