شناسهٔ خبر: 59366256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساری در دور اول سفرهای نوروزی میزبان چه تعداد گردشگر خارجی بود؟

ساری - ایرنا - فرماندار ساری گفت که در دور اول تعطیلات نوروزی امسال ۶۴۵ گردشگر خارجی وارد مرکز مازندران شدند و از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی نوبخت روز شنبه در بازدید از اماکن رفاهی مستقر در ساحل فرح‌آباد ساری اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته و برابر آمار و مستندات موجود، از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۵۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد شهرستان ساری شدند و از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافرانی که در طی این ایام وارد ساری شدند، حدود ۴۵ هزار مسافر و گردشگر در اقامتگاه‌های گردشگری، اماکن بوم گردی و هتل‌ها اقامت کردند که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار مرکز مازندران گفت: امسال ۳۰ مدرسه در قالب ۲۰۰ کلاس درس و در آستانه مقدس پهنه کلا ۱۱۰ اتاق و ۱۴ سوئیت و در آستانه امامزاده عباس ساری نیز ۱۶ سوئیت آماده اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

نوبخت از راه اندازی ستاد تسهیلات خدمات سفر در شهرستان خبرداد و خاطرنشان کرد: با هدف ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی ستاد تسهیلات خدمات سفر با ۱۰ کمیته و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در ساری تشکیل شد تا در ایام تعطیلات نوروزی امسال، خدمات مطلوبی به مسافران و گردشگران ارایه شود.

وی همچنین از آمادگی کامل سه پایگاه امداد و نجات جاده ای و اورژانس شهرستان ساری برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران نوروزی خبرداد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی امسال و با هدف تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی، تاکنون از واحدهای صنفی، مراکز اقامتی و رفاهی شهرستان، ۱۸۰ مورد نظارت و بازرسی صورت گرفت.

ساری در دور اول سفرهای نوروزی میزبان چه تعداد گردشگر خارجی بود؟

نماینده عالی دولت در مرکز مازندران از فراهم شدن تمهیدات امنیتی و همچنین خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در بوستان جنگلی زارع و قائم این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته در محل در امامزادگان شهرستان نیز طرح های فرهنگی در حال اجراست، گفت: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از سواحل دریا، پنج طرح فرهنگی نیز در ساحل دریای فرح آباد ساری در حال اجراست.

نوبخت افزود: با بازدید صورت گرفته از قرارگاه نوروزی، تمام تلاش ها معطوف به این امر مهم و اساسی است تا خدمات مطلوبی به مسافران و گردشگران نوروزی ارایه شود و در این راستا نیز تا دقایقی دیگر در محل فرمانداری ساری جلسه تنظیم بازار و شورای ترافیک با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار خواهد شد.

شهرستان ساری مرکز استان مازندران حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ساری در دور اول سفرهای نوروزی میزبان چه تعداد گردشگر خارجی بود؟

نظر شما