شناسهٔ خبر: 59353917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار اردبیل:

تولیدات هواشناسی باید شکل کاربردی به خود بگیرد

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تولیدات محتوایی اداره کل هواشناسی استان اردبیل باید شکل کاربردی به خود گرفته و مردم ملموس از نتایج آن استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از کارشناسان هواشناسی در گرامیداشت روز جهانی هواشناسی در اردبیل اظهار کرد: ۲۳ مارس مصادف با سوم فروردین روز جهانی هواشناسی است که با توجه به اهمیت این علم و دانش به روز جهانی، ما باید به سمت تولید محتواهای ارزشمند حرکت کرده و زمینه و بستر تحول نظام هواشناسی را به درستی مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: اداره کل هواشناسی استان اردبیل در طول سال با تهیه و استخراج اطلاعات و تولید محتوای ارزشمند سعی می‌کند تا در بستر برنامه‌ریزی‌های استان به شکل کاربردی وظیفه خود را انجام داده و در مسیر تحولات استان گام‌های مؤثری را بردارد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت تجهیز هواشناسی استان را به تجهیزات و امکانات مدرن یادآور شد و گفت: با توجه به راه‌اندازی ایستگاه‌های متفاوت هواشناسی و باران‌سنجی در مناطق مختلف استان، اطلاعات دریافتی به صورت دقیق در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و مهمتر از همه در جلسات مختلف به ویژه مدیریت بحران از پیش‌بینی‌ها و راهکارهای پیشگیرانه هواشناسی برای جلوگیری از ورود خسارت به بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

میرجعفریان افزود: همچنان نگاه پیشگیرانه و پیش‌بینی‌های درست هواشناسی می‌تواند مسیر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها را به شکل صحیح و مؤثر فراهم کند تا ما بتوانیم از ظرفیت‌های این دانش و علم کارآمد بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز هواشناسی در ابعاد مختلف کشاورزی، فرودگاهی و یا حوزه راهداری آمادگی کامل را داریم تا منابع مورد نیاز تأمین و خرید این تجهیزات به روز و مناسب در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: امسال نیز سعی خواهیم کرد با محوریت هواشناسی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها را در ستاد مدیریت بحران انجام داده و با بهره‌گیری از این تولید محتوا، بتوانیم جلوی ورود خسارات احتمالی را به بخش‌های زیربنایی و کشاورزی بگیریم.

نظر شما