شناسهٔ خبر: 59353658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پارلمان اسرائیل قانون حمایت از نتانیاهو را تصویب کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا – پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز (پنجشنبه) قانون جنجالی حمایت از بنیامین نتانیاهو را تصویب کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از رادیو «بیت لحم»، پارلمان اسرائیل امروز پیش‌نویس تغییرات «قانون پایه رژیم» که مانع برکناری نخست وزیر از سمتش و اعلام ناتوانی وی در انجام وظایفش می‌شود را تصویب کرد.

بر اساس گزارش ایرنا، قانون مورد اشاره به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مصونیت می‌دهد.

بر اساس آنچه «کان» رادیو رژیم صیهونیستی نیز گزارش داد، این قانون با رای موافق ۶۱ رای موافق و ۴۷ رای مخالف تصویب شد و در این رای گیری «دیوید بیتان» و «دیوید امسالم» از حزب لیکود و همچنین «شاس موشی ابوطبول» یکی از نمایندگان کنست غایب بودند.

این اصلاحیه تصریح می‌کند که اعلام برکناری تنها در صورت ناتوانی جسمی یا روانی نخست وزیر در انجام وظایفش امکانپذیر است. در این صورت شخص نخست وزیر باید فقدان توانایی خود را اعلام کند یا از طریق رای گیری در کابینه و تایید ۷۵ درصد وزرا، فقدان توانایی وی تعیین شود و در صورت مخالفت نخست وزیر با رای گیری در این مورد در کابینه، تصمیم به مجمع عمومی در کنست منتقل می‌شود و این‌ فقدان صلاحیت باید توسط ۹۰ نماینده کنست تایید شود.

بر اساس اصلاحیه جدید قانون پایه رژیم صهیونیستی، دیوان عالی اجازه نخواهد داشت هیچ درخواستی برای رد صلاحیت نخست وزیر را بررسی کند.

بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی همزمان با این اقدام پارلمان رژیم اسرائیل، هزاران صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی خیابان‌ها را مسدود کردند.

نظر شما