شناسهٔ خبر: 59353434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح ساماندهی خانه‌های مسافر در فارس

زینب شهریاری

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث از اجرای طرح ساماندهی خانه‌های مسافر در فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

نادر زینالی پنج‌شنبه سوم فروردین در جریان بازدید از فارس گفت: با توجه به حجم وسیع گردشگران و مسافرانی که وارد این استان می‌شوند و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی، اقدامات مناسبی برای ساماندهی خانه‌های مسافر به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها انجام ‌گرفته است.

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد افزود: همچنین در کنار این ظرفیت‌ها پارک‌هایی که قابلیت اسکان داشته برای اسکان ضروری مسافران آماده‌شده است و به‌ طورکلی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان آمادگی کامل را برای ارائه خدمات به مسافران دارند.

او ادامه داد: استان فارس از دیرباز جایگاه ویژه خود را دارد و حجم زیادی از مردم در طول سال همچنین نوروز به این استان سفر می‌کند و این به خاطر ویژگی‌های خاص این استان است.

زینالی افزود: وجود حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) در سومین حرم اهل‌بیت (ع) موجب افتخار همه ماست و خادمی شاه‌چراغ (ع) افتخار ما است.

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث عنوان کرد: حجم زیادی از مسافرین نوروزی که به شهر شیراز می‌آیند به‌واسطه زیارت حرم شاه‌چراغ (ع) می‌آیند و چه افتخاری بزرگ‌تر از این‌که خودمان را خادمین شاه‌چراغ (ع) بدانیم و در راستای خدمت‌رسانی به زائرین این حرم تلاش کنیم.

او خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر به‌طور شایسته از مهمانان و زائران پذیرایی داشته باشیم که این سفر به‌عنوان یک یادگار در ذهن آن‌ها ماندگار شود.

زینالی افزود: با توجه به دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمیته‌های شامل کمیته امربه ‌معروف و منهی از منکر، کمیته نظارت بر اماکن در وزارت خانه تشکیل‌شده است و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به مدیران کل ابلاغ ‌شده و اگر شاهد نابهنجاری باشیم قبل از هر اقدامی کمیته‌ها مورد تخلف را رسیدگی می‌کنند و تذکر و راهنمایی انجام می‌پذیرد و چنانچه نیاز باشد بر اساس شرایط خاص منجر به تعطیلی می‌شود.

این مقام مسئول گفت: امسال حسب فرمایش مقام معظم رهبری سال عبور ازتورم و جهش تولید نام دارد جهش تولید فقط در صنعت نیست، جهش تولید درهمه شئونات است، اما ما معتقدیم که پیشران همه صنعت‌ها صنعت گردشگری است.

انتهای پیام

نظر شما