شناسهٔ خبر: 59353377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

فرماندار مشهد: ١٣٠٠بازرس بازار مشهد را رصد می کنند

فرماندار مشهد با بیان اینکه ۱۴ دستگاه نظارتی به صورت ۲۴ ساعته تمام موارد بازار مشهد را رصد می کنند گفت: ۶۰۰ نفر بازرس و ۷۰۰ نفر بسیج اصناف را تیم بندی کردیم تا در مناطق مختلف به ویژه در اطراف حرم بر بازار  نظارت داشته باشند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی ظهر امروز ٣فرورین ١۴٠٢ به میزبانی سازمان صنعت. معدن و تجارت استان خراسان رضوی در محل بازار رضا(ع) مشهد برگزار شد. 

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی در این نشست خبری گفت: یکی از ١۴ کمیته خدمات سفر کمیته نظارت، بازرسی و تنظیم بازار است که مسئولیت آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است. 

امیر رضا رجبی تصریح کرد: ٣۵ واحد با تکرار تخلف در این ایام در سطح استان پلمب شده است که با توجه به وجود ۴٠هزار واحد صنفی در استان و ١٢٠ واحد در مشهد و ۵٧٠٠واحد تولیدی، طبق آمار، مجموع واحدهای متخلف به یک درصد هم نمی رسد. 

وی افزود: با توجه به برآورد حضور ١٠میلیونی زائر، ٢٠قلم کالای اساسی مورد نیاز پیش بینی و تامین شد و برای نظارت بر بازار ۶٠٠نفر بازرس و ناظر در سطح استان مشغولند که نیمی از آن ها در مشهد مستقر هستند. 

رجبی ادامه داد: موضوع تنظیم بازار دو بخش است تنظیم بازار کالاهای اساسی بر عهده جهاد کشاورزی و سایر کالاها بر عهده صنعت، معدن و تجارت است. 

وی افزود: نمایشگاه های مختلف تنظیم بازار در سطح استان دایر شده است که نمایشگاه بهاره و نمایشگاه های اطراف حرم بخشی از اقدامات این حوزه بوده و با تدابیر اندیشه شده کمبود کالا نداریم. 

رئیس سازمان صمت عنوان کرد: نظارت و بازرسی در اطراف حرم از طریق پایگاه های مشترک در خیابان امام رضا(ع)، نواب، شیرازی و طبرسی و گشت های سیار برقرار است. 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات که از  دهه پایانی صفر شروع شده بازگشت وجوه به زائران شاکی است که ابتدا وجوه بازگشت می شود بعد تشکیل پرونده دنبال می شود که یک میلیارد دویست میلیون تومان به شاکیان بازگردانده شده است. 

ثبت ۶ هزار تخلف

فرماندار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر زائران زیادی در مشهد حضور دارند. موضوع نظارت و بازرسی در قرارگاه خدمات سفر سازماندهی و انسجام بخشی  شد و ١۴ دستگاه نظارتی در ۴پایگاه اطراف حرم به صورت ٢۴ساعته تمام موارد بازار را رصد می کنند. 

محسن داوری ادامه داد: این ۴پایگاه علاوه بر رسیدگی به شکایت مردم، ۶٠٠نفر بازرس و ٧٠٠نفر بسیج اصناف را تیم بندی کرده تا در مناطق مختلف به ویژه در اطراف حرم بر بازار نظارت داشته باشند. 

وی با تاکید  نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها عنوان کرد: از ١٣اسفند تا امروز ۴٣ هزار بازرسی انجام شده که ۶هزار تخلف ثبت شده است. 

داوری اظهار کرد: به محض رویت تخلف با توجه به حضور نماینده تعزیزات پرونده بررسی می شود و اگر اجحافی در حق زائر صورت گرفته باشد همانجا مبلغ پرداخت می شود. 

فرماندار مشهد با اشاره به تسهیل دسترسی زائران به کالاهای اساسی اظهار کرد: یکی از  اقدام ویژه جهت رفاه حال زائران، تعیین ٧٠٠واحد صنفی مشخص شده برای عرضه ٢٠قلم کالای مورد نیاز زائران با قیمت مصوب است که رضایتمندی را به دنبال داشته است. 

وی افزود: حوزه اقامت امسال  ساماندهی خوبی شده است. خدمت رسانی در عرصه اقامتگاه های موقت و اضطراری به گونه ای ساماندهی شده است که همه زائران می توانند استفاده کنند. 

داوری یادآور شد: همه مکان های اقامتگاهی و واحدهایی که زائران تردد دارند شرایط تامین مواد غذایی در ماه رمضان فراهم شده است تا مسافران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

نظر شما