شناسهٔ خبر: 59353332 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جابه‌جایی بیش از ۲.۷ میلیون نفر مسافر در ۸ روز گذشته

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از بیست‌وچهارم اسفندماه ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲، بیش از ۲.۷ میلیون نفر مسافر از طریق حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی جابه‌جا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «شهربار افندی زاده» ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طی مدت زمان مذکور ۶۵۷.۸۶۰ مسافر با حمل و نقل ریلی و ۹۷۲.۱۶۵ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۱.۰۸۲.۲۱۴ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی جا به جا شده اند.

به گفته وی، ۲.۶۴۱.۸۴۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۵ درصد، مینی‌بوس‌رانی ۲۲.۹ درصد و سواری کرایه ۱۵.۶ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه‌جایی مسافر در حال انجام است و در روزهای ذکر شده ۶۵۷.۸۶۰ مسافر با حمل و نقل ریلی و ۹۷۲.۱۶۵ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۱.۰۸۲.۲۱۴ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه‌جایی کرده اند.

افندی‌زاده گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها در سطح کشور و نیز مواج بودن دریاهای شمال و جنوب کشور انتظار می‌رود که کلیه رانندگان وسایل نقلیه و نیز راهبرهای شناورهای دریایی تمهیدات ایمنی لازم را در نظر بگیرند.

وی افزود: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲.۱۵۸.۳۶۵ وسیله نقلیه رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلاء به کرونا باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: استان‌های اردبیل با ۳۷ درصد، خوزستان با ۳۲ درصد، آذربایجان غربی و گلستان با ۲۵ درصد و ایلام با ۲۳ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خود جذب کرده‌اند.

نظر شما