شناسهٔ خبر: 59353286 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

افزایش ۶۹ درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان

گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بازدید از موزه‌ها، اماکن تاریخی و سایر جاذبه‌های گردشگری استان ۶۹ درصد نسبت به سال مشابه قبل افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگاران از افزایش بازدید از اماکن تاریخی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با استناد به آمار‌ها از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت دوم فروردین ماه ۱۴۰۲، بازدید از موزه‌ها، اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان استقبال گردشگران از شهرک تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی را قابل توجه دانست.

وی ادامه داد: منحصر به فرد بودن و تلفیق میراث فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی از جمله دلایل توجه ویژه مسافران به مناطق مذکور است.

جهانی همچنین از برگزاری ۲۴ تور رشت‌گردی از اول لغایت دوازدهم فروردین خبر داد و خاطرنشان کرد: این تور به منظور بازدید از جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این تور با عنوان‌های «رشت گردی و خبرنگاران»، «رشت گردی و جوانان»، «رشت گردی و گردشگران»، «رشت گردی و خانواده»، «رشت گردی و کودکان» برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلانی با بیان اینکه این تور‌ها با برنامه‌هایی متنوع برای همه سلیقه‌ها و گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در برگزاری این تور گردشگری همکاری دارند.

وی یکی از اهداف برگزاری تور را معرفی نقاط مختلف گردشگری رشت به مسافران و گردشگران عنوان و اضافه کرد: با توجه به اینکه رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نام گرفته و برای ثبت جهانی در نوبت سازمان یونسکو قرار دارد، شناساندن این ظرفیت به مردم جزو برنامه‌ها و اهداف این اداره کل است.

نظر شما